Finmaskigt myggnät, svart/grönt, i Sthlm

Har tröttnat på "mygghuvan" när jag sover under tarp eller i vindskydd och funderar på ett lite större myggnät som man kan hänga upp så att det blir typ en strut. Dom små asen biter ju igenom nätet om man nuddar det med huden...

Finns sådant att köpa på metervara i Stockholm någonstans? Det bör vara riktigt finmaskigt för att vara någorlunda knottsäkert, i syntet och inte vitt utan i någon mörkare nyans.
 
Jag hoppar in här lite och undrar om nån vet var man köpa myggnät på rulle till en uteplats. Alltså lite "stabilare" nät.
 
Bygghandeln har

Ofta billigast att köpa en hel rulle. Grå färg tycker jag blir snyggast. Intressant att läsa hur ni gör i Norrbotten. Blir det en voljär över uteplatsen?

Thure
 
Garderoben på Tegnérgatan har en strut, grönt nät:

myggnat_tysk.jpg


http://www.garderoben.se/produkt.php?id=660

Tidigare hade de grönt myggnät på metervara. Jag skaffade det för dörr och rököppning i min kåta. Bara de allra, allra minsta knotten kan åla sig igenom det nätet. Vet dock inte om de för metervara längre.

Raskesven
 
Re: Bygghandeln har

thureb; sa:
Ofta billigast att köpa en hel rulle. Grå färg tycker jag blir snyggast. Intressant att läsa hur ni gör i Norrbotten. Blir det en voljär över uteplatsen?

Thure

Ja, jag skulle tro att det blir nån sån lösning. Håller på skissa lite på det nu. Och det är bäst att jag gör det snabbt för de första indikationerna tyder på ett myggår i år.. :)

Tack för tipsen thure och perra!
 
Häpp, efter att ha drällt runt i stan och misstänksamt petat på alla möjliga nät det blev ett svart seatosummit-nät på Addnature, hade minsta maskorna av de nät som jag kollade på. Det fick fälla avgörandet, knottbett gör att jag ser halvt spetälsk ut i flera veckor efteråt. Förhoppningsvis håller det ute dom små illbattingarna.
 
Inte finmaskigt!

För den som är beredd att sy lite själv så har IKEA finmaskiga gardiner:

Storlek
Längd: 250 cm
Bredd: 280 cm
Antal i förpackning: 2 styck
49 kr

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90111980

Nja...gardinerna på IKEA var INTE finmaskiga. "hålen" i nätet var minst en mm stora i diameter...Tyll (finns på alla tygaaffärer och är ofta lite styft) har tom mindre hål! Men annars så var det ju en bra ide!

Garderoben har inte längre metervara, vilket är himla synd.

Tältcentrum på Birgerjarlsgatan i sthlm hade ett bra nät men det kostar 190 kr metern vilket jag tyckte var dyrt eftersom man kan hitta nät på internet för under 50 kr metern.

Dessvärre vet jag inte vilket ställe på nätet jag ska beställa från...

Nån som har nå tips? Jag vill ha ett mjukt nät, som är lättviktigt och tar lite plats osså med fina maskor så klart!
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.