Exped Expedition 80 ??

Någon som har erfarenhet av denna? Helt ren utan allt extra. Ett kilo lättare än Kajka samtidigt som de påstår att klarar 35kg enligt deras hemsida. Vattentät utan regnskydd. Svindyr...
 
Har 80-liter varianten.
Hittills använts på två turer med vikter mellan 15-20kg.
Rekommenderas starkt!
 
Hej Ulrik,

Vad fick dig att välja denna och vad jänförde du med? Var handlade du från och vad fick du betala?
 
Har ganska bra förtroende för Exped som märke.
Gillar den rena designen och att totalvikten är bra i förhållande till bärförmågan.
Hittade en tysk recension där han gått halva "norge på langs" 2013 med denna säck. Han ska gå andra halvan 2015 och tänker använda samma säck =Bra betyg!
Kan rekommendera www.ultralightoutdoorgear.co.uk, 300£ inkl. frakt till Sverige.
 
Hej Ulrik,

Tackar så mycket för din feedback och länken! Har du provat om den är så regnsäker som de säjer eller behöver du ett överdrag?
 
Har vandrat två dagar med regn/snöblandat regn och "so far so good"!
Tysken som jag nämnde i tidigare inlägg sa att han gått i heldagsregn och att allt efteråt
var fortsatt snustorrt på insidan.
Så för tillfället så litar jag på vattentätheten.
 
Vattentätheten kan man testa genom att fylla säcken med vatten och den lär vara helt vattentät så regn är inget bekymmer.
 
Hittade en tysk recension där han gått halva "norge på langs" 2013 med denna säck. Han ska gå andra halvan 2015 och tänker använda samma säck =Bra betyg!.
Tysken som jag nämnde i tidigare inlägg sa att han gått i heldagsregn och att allt efteråt var fortsatt snustorrt på insidan.
Så för tillfället så litar jag på vattentätheten.
Recensionen är på tyska, men han är schweizare, han är en av mina kompisar. ;) Och ja han är ganska nöjt med säkken.

Henning
 

Liknande trådar