Evernew Titan 640ml Deep pot

Har precis varit inne på NK och köpt denna gryta. Äntligen har detta märke börjat säljas i Sverige. Och kastrullen ser mycket mycket mycket bra ut. Väger nog inte mer än 100g inkl lock och har suverän finish. Viker man in de silikonbeklädda handtagen så bör den kunna fungera utmärkt även som mugg. Perfekt för mina solobehov!
Återkommer med utvärdering efter nästa helg.

/M
 

avslutad210712

Gäst
Var och kollade på min lokala NK för en månad sedan ungefär men de hade inget hemma men jag får väl gå in igen och kolla om de möjligen fått några nu.
 
Har en 1l Evernew pasta pot och kan med varmt rekommendera detta märke. Köpte denna på Naturkompaniet så det kan vara en alternativ affär.
 
Jo det stämmer, Naturkompaniet.
Det verkar inte som att alla deras butiker tar in Evernew i standardsortimentet. T ex så har butiken här i Lund inte det, men inne i Malmö hade de samtliga grejer som ses i deras nya katalog.
Den där pastakastrullen finns även i en 750 ml variant, som jag verkligen hade hoppats de skulle kunna ta hem på förfrågan. Men jag mailade deras postorder/kundtjänst och tydligen har de inte möjlighet att plocka hem andra Evernew produkter än de som finns i katalogen. Hoppas det blir lite tryck på efterfrågan så att de fyller på med mer produkter!

/M
 
Butiken här i Kristianstad kommer aldrig ta in dom. En NK-butik med mer enkelspårig inriktning än den får man nog leta efter.
Dom har, i princip, inga produkter som sticker ut och i deras källare "rear" dom ut gamla grejer som tex 4-5 år gamla Marmot Ion Windshirts för alldeles för mycket och gamla Marmot Precip byxor för 799:- (vilket är detsamma som nypris).
//Peter
 
Har en 1l Evernew pasta pot och kan med varmt rekommendera detta märke. Köpte denna på Naturkompaniet så det kan vara en alternativ affär.

Kollade in den senast jag var på NK, riktigt bra pris (499 pickadoller) och lagom size. För min del föll den på locket som snäpper fast över pipen, vill kunna lätta på locket och röra om under kokerier utan krumbukter. Funkar dock som durkslag vilket väl är tanken.
 
Kollade in den senast jag var på NK, riktigt bra pris (499 pickadoller) och lagom size. För min del föll den på locket som snäpper fast över pipen, vill kunna lätta på locket och röra om under kokerier utan krumbukter. Funkar dock som durkslag vilket väl är tanken.

Man måste inte trycka till locket så det fäster. Det ligger rätt bra även om man bara lägger det på kastrullen utan att det snäpper fast. Dessutom så snäpper det inte fast så hårt som det gör när det är nytt, då var det väl trögt. När man har använt kastrullen ett tag är den enklare att lossa.
 
Jaha, så har man testat kastrullen. Inte mycket att säga egentligen. Funkar perfekt som gryta/mugg kombo. Dock finns det ju tendens för saker att bränna fast i de här tunna kärlen utan non-stick beläggning. Gjorde frullen på havregryn/pulvermjölk och det satt en fint insvetsad fläck i bottnen efteråt (gasbrännare dock). Men efter enkel diskning fanns ingen bismak i teekoppen som kokades efteråt. Sammanfattningsvis Nöjd!

/M
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.