Everest v 505

Hej!


Undrar om någon har erfarenhet av denna kajak ??undrar då om den är bra eller dålig..

Jag är själv nybörjare på området , det jag vet är att jag söker en med lite större sittbrunns öppning ..
 
Frågetecken inför kajakköpet

Jag undrar med hur denna kajak ter sig. Farsan och jag var tänkt att dela på en kajak till att börja med, och eftersom vi båda är nybörjare hade vi planer på att starta upp med denna. Hur funkar det när det skiljer väldigt mycket i storlek mellan paddlare (han är 2 m och jag knappt 1,65.. osv), vad bör man fundera över innan kajakköpet osv.

Tacksam för svar.
 
Med så stor skillnad mellan er kroppsmässigt så kan jag med största säkerhet säga att ni kommer att hitta favoritkajaker som är olika. Glädjande nog för dig så har du antagligen fler modeller att välja på än din far.

Om ni har tänkt att köpa en billig kajak för att se om detta är något för er är det ju ännu billigare att hyra kajak och då kan ni dessutom välja modell utan att kompromissa.

red. stavfel
 
everest

Blev också lite nyfiken vad det är för kajak. Everest är ju stadiums eget märke så gå på och fråga dem. Det är väl ingen annan än de som säljer den med det namnet antar jag. Jag såg att de säljer en point 65 i plast, så de måste väl en leverantör till, eller? Är det nån som vet?
 
kolla här!

Jag hittade en gammal tråd här på utsidan, för drygt ett år sen avhandlades stadiums kajaksatsning. jag googlade bara "everest kajak". Där finner du svar på dina funderingar tror jag. Det gjorde jag i alla fall
 
Jag var på stadium igår för att kolla , och på detta stadium så visste de ingenting om kajaker ,åtminstone så visste jag som är nybörjare mkt mer.
det dessa tjejer visste var att deras var för lite längre turer och pointen en dagturs kajak..
Deras egen kajak får de in imorgon tisdag till butikerna..

Och point 65 är en picnic som jag har köpt inkl paddel, kappel , blir nog bra att träna på i sommar , så kanske man kan byta upp sig till nästa...