Everest Flexible 2-3

Är det någon som har erfarenhet av Everest-tält, i synnerhet Flexible 2-3.

Har nämligen köpt ett (för 600:- ord. pris 1500:) och undrar om någon har testat det. Visst hade vi velat haft ett lättare och kanske Hillebergkvalitet men vi tältar inte så ofta och dessutom tyckte vi att skillnaden mellan 6000:- mot 600:- är ganska stor.
 
Hallå!

Det har skrivits en del om detta tält tidigare och det har fått bra betyg av de flesta som äger ett sådant.Vad jag vet så har Everest bra materialval i just detta tält,skriv gärna en rescension om det senare.Ut o njut!

/Nicklas.
 
Everest

Jag sov i höstas i kompisens Everest (Tror det var Flexible, 2 mans tunnel) tält i 10-14 sekundmeter på Fulufjället.

Det höll men det var hög "flappfaktor". Det vill säga att tältet aldrig gick att spänna ut så pass att långsidorna inte fladdrade i vinden.

Gott om frisk luft fick vi dock då detta flappande gjorde att luften i tältet byttes ut med några sekunders intervall.

Hörselproppar hade också gjort gott eftersom långsidornas flappande påminde om en helikopter som landade 20m bort.

Men tältet höll ihop även om det var lite blött på insidan (mer än kondens men inte sjöblött) eftersom vinden kombinerades med regn.

// EmSt
 
Utmärkt tält.

Har föregångaren till nämnda tält, ett sjävstagande 2-3 mans. Har haft det i tre säsonger i kajaken och tältar från maj till oktober på hällarna i skärgården i upp till treveckorsturer. Det funkar alldeles utmärkt i alla väder, även om vi vid hård vind alltid ser till att komma i lä. Mycket lätt och snabbt att hantera. Våra närmsta kajakkamrater har ett likadant och är lika nöjda med det.

I mina ögon ett mycket prisvärt tält för de vanligaste förhållandena, men skulle jag korsa Grönland, vore det med ett annat tält.
 
Hmmm...det verkar som om de flesta är positiva. Det är klart att om man ska korsa Grönland så blir det ju ett annat tält, men jag tror att för oss kommer detta tält att fungera alldeles utmärkt. Tack för era svar. Skriver recension så snart det är testat.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.