EVEREST 505 COMPOSITE eller annan kajak?

Jag har en Trapper Albacore som jag trivs mycket bra med och vill nu köpa en extrakajak till mina tonårsbarn/vänner som är medpaddlare ibland. Jag vill inte lägga för mycket pengar men den skall ändå vara skön att paddla. Inte för tung, gärna nättare eller lika tung än Albacore, eftersom det mest handlar om träning/dagsturer. Har någon provat EVEREST 505 COMPOSITE från Stadium? Eller har tips på någon smidig, lätt och lättpaddlad men stadig, ej alltför dyr, kajak av annan modell?

Ninna
 
tittade in i en everestkajak på stadium igår och den känns ju inte välbyggd om man titta inne i den. Jag skulle kolla beg marknaden även om det inte är du själv som skall paddla i den du borde kunna få en bättre och roligare kajak för samma pengar med lite tur
 
Jag har en Trapper Albacore som jag trivs mycket bra med och vill nu köpa en extrakajak till mina tonårsbarn/vänner som är medpaddlare ibland. Jag vill inte lägga för mycket pengar men den skall ändå vara skön att paddla. Inte för tung, gärna nättare eller lika tung än Albacore, eftersom det mest handlar om träning/dagsturer. Har någon provat EVEREST 505 COMPOSITE från Stadium? Eller har tips på någon smidig, lätt och lättpaddlad men stadig, ej alltför dyr, kajak av annan modell?

Ninna

Den har djup sittbrunn och passar inte så bra till korta paddlare, jag har paddlat den i Kina! Helt ok supestabil kajak. Stadiums säte har usel sittkomfort, köp samma kajak av Point 65 (som tillverkar den) istället där sitter man iaf ok. Men som sagt en kajak för de lite längre.

Mvh,
Leif
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.