Erfarenheter Matoke Tours i Uganda & Rwanda

Någon som har varit på safari eller på andra aktiviteter arrangerade av Matoke Tours? Vi är fyra personer som planerar att åka med dem på en 18-dagars tripp i Rwanda och Uganda juni-juli 2010. Är intresserad av såväl positiva som negtiva erfarenheter av Matoke Tours. Verkar i alla fall vara ett seriöst företag med bra priser.
 
Jag har ingen erfarenhet av Matoke tours. Kan däremot rekommendera att ta med vandringsutrustning från Sverige om ni planerar vandring då det är mycket svårt att få tag på bra grejer i de länderna, dvs tält, liggunderlag, sovsäck, kängor, kök mm.
 
Matoke är nog value for money

Ingen direkt erfarenhet av matoke Tours, men ser dem åka omkring då och då här i Kampala.

Det är holländare som ligger bakom företaget, och de verkar marknadsföra sig som medel/budget men inte "budget-budget" resa. Tror de kör mest på "fast boende " dvs inte medtagna tält. Bra alternativ bland alla "luxury safaris" till hööga priser.

@kjpil: Tält, sovsäckar, kök etc (utom bra kängor) finns att köpa i Kampala, även om urvalet är begränsat, det är sydafrikanska företag som kommit hit med dessa prylar. Men som sagt, det behövs nog inte med Matoke tours.

Låter som en trevlig resa, garanterat vacker kan jag lova också...
 
Tack för svaren

Tack för rappa svar! Vi håller på att boka hos Matoke nu. Delar med mig av erfarenheter när vi har återvänt från Rwanda och Uganda i slutet av juli.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.