Erfarenheter från Rikgränsen ???

Hej

Är det någon som har erfarenhet från Riksgränsen, tänkte ta med familjen och åka ditt nästa år och är tacksam för kommentarer på området.

Boende ?
backar ?
Allmän service ?
övrigt ?

/ Bo
 
bra ställe

Riksgränsen är bra men kanske inte det ultimata familjestället. Åkningen för barn är begränsad till de soliga backarna på baksidan.
Annars är det mesta toppen. Kan speciellt rekomendera minst en tur upp på Nordalsfjället och en tur upp på Vassetjåkka (börja vid Vassejaure station).

Enda boendeformen är på hotellet och det är rätt dyrt men trevligt med stora gemensama utrymmnen (bibliotek,pool osv). Vi brukar tälta på campingen men det skulle jag inte rekomendera med familj. Det är en bit att gå på morgonen och så är campingvärden minst sagt folkilsken.
 
Erfarenhet sa Bull

Jag har dessvärre dåliga erfarenheter av stället, men det var sommartid och 1998 så det får kanske lov att vara glömt nu. Men se till att du får rätt sorts rum INNAN receptionen stänger kvällstid!
Jenny
 
Flatljus !

Jag har endel erfarenhet av Ricksgränsen. Tyvärr har jag alldrig sett stället ordentligt, men nån gång borde man väl kunna skymta solen igenom flatljuset.
 
Värt att upplevas!!

Jag har varit i riksgränsen både vår och höst (vandring) och det är en mycket minnesrik upplevelse. Bästa tiden på våren är sent i april, då är det varmt, ljust och oftast mycket snö. Det finns lägenheter att hyra (2-rums för upp till 8 personer). Kolla med turistbyrån i Kiruna. Hotellet har en liten livsmedelsaffär med hyfsat sortiment! Vid dåligt väder finns det inte mycket att roa sig med dock... Utförsåkningen i pist erbjuder ingen större utmaning men känslan att åka i natursnö väger upp en del. Det är lättillgängligt att gå på tur, och en heldag på isen med korvgrillning är en höjdare!!! Naturen är oslagbar!
Susanne
 
Fint stælle.

Jag tycker Riksgrænsen ær bra, visst kan det vara lite flatljus ibland men det ær sånt man får ta.
Dessutom ær det ju vældigt næra till Bjørkliden (som jag uppfattar som lite mer familjestælle), det går tåg mellan.
Gå in på Riksgrænsens hemsida och se vad som står dær... och så kan man alltid ringa dit och høra vad de sæger, trevliga mænniskor :)

http://www.riksgransen.nu

Ha det bra.
/Linda
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.