Erfarenhet av UST Hjul?

Hej,
Jag har köpt ett par Mavic Crossroc UST hjul med Tubless Fast fred däck.

Problemet jag har är att det driver ut luft, jag måste fylla på med luft varje dag.

Har ni samma erfarenhet, när det gäller UST hjul?

Mvh

Ronny
 
Jag har inte använt UST själv men jag har hört många diskussioner om det.

Det verkar som smygpyset är en barnsjukdom hos UST-tekniken. Vad jag hört så är det många som klagar på att dom får pumpa däcken igen efter några mil...

Testa att ställa dina fråga på http://www.happymtb.org

(Sveriges bästa mtb-forum)

//Andreas
 
Att man får pumpa efter några mil har jag bara hört en enda gång, och det på Happy. Det måste vara något fel på den killens däck.

Jag har UST själv och visst får man pumpa oftare. Förbered dig på att kolla trycket inför varje runda. Man lär sig uppskatat en bra pump, det är ett som är säkert :)

/Mattias
 
Den stora fördelen med UST är att man kan köra med lägre tryck utan att få genomslagspunka. Komforten blir mycket bättre i skogen. Dvs man studsar inte omkring som man gör när man t.ex. har 3+ kg. Jag kör med ca 2 kg i mina UST Phyton och det rullar lätt både i skogen och på väg. OK man får kolla trycket innan man sticker ut. Skaffa en fotpump så är det snabbt fixat. Har kört på Hutchinson Phyton och Michelin Wildgripper och jag behöver pumpa ca varannan dag. Måste man pumpa efter några mil är det fel på däcken/fälgen.

Fredrik
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.