En långsegling!

Hej!

Jag har nu i 3 år funderat på att göra en långsegling och för ett par veckor sen bestämde jag mig för att inom 2 år blir den av, cirka! pga ekonomiska skäl. Jag bestämde mig för att det här är något jag måste göra och är ganska säker på att jag klarar av det men blev osäker på om jag klarar av det helt själv. Jag har båt, en Hallberg Rassy 24 - misil 2 och tror att den duger perfekt för långsegling om man inte har för stora krav på komfort, det är ingen lyxkryssare direkt men jag gillar den och har provat den i hårt väder och den känns väldikt sjösäker. Se: http://soprano.bloggsida.se/


Men som sagt så är jag osäker på om jag klarar av en lång långsegling helt själv så är intresserad av at komma i kontakt med liksinade personer, kille eller tjej i ålder jäms med mig som är intresserade av att vara delaktig i denna långsegling.

Lite kort om mig då: Är en vanlig kille på 23 år som bor i I Strängnäs, Södermanland. Älskar verkligen att segla det är de bästa som finns, att känna friheten med att kunna segla vart man vill. Jag gillar även motorsport som motocross och rally, har altid varit motorintresserad och jobbar som båtmekaniker/montör. Gillar även friluftsliv och natur mm.

Men som sagt, hör av dig om du är intresserad.

Hälsningar
//Andreas
 
Glöm inte Misilklubben!

Du har väl sett att det finns en klubb för Misil2?
adressen är:
http://misil.webb.se/

Där finns ett forum med tips o trix, och med ett medlemskap får man även tillgång till medlemsregister innehållande de som lämnat in uppgifter...Alla är inte med i registret.

Skriv gärna en rad där!

Hälsningar,
Peter
 
Vart ska du segla?

Hej!
Jag blev bara lite nyfiken på vart du tänkt segla? Hur länge? Har själv haft planer på långsegling tidigare. Hur mycket har du tänkt?
 
intresserad av dina planer!

hej!

jag heter elise. jag vill segla jorden runt och har som mål att göra det inna jag är 25. nu är jag 21 och pluggar uppe i Luleå, men är uppväst i stockholm.

kan du inte berätta lite mer vad du har tänkt? själv har jag inte så stora krav, förutom att jag värkligen vill njuta utav seglingen och olika platser, inte jäkta runt jorden.

jag har seglat i ca 10 år och älskar det. jag har seglat båttyper mellan laser till brigg, men har bara seglat längst svenska kusten.

min mail; eliseofferman@hotmail.com
elise
 
Svar...

Hej!

Jag har som mål att segla jorden runt och ska försöka satsa på på det. Planen så här långt är att ta båten på trailer eller lastbil ner till spanien, har inte kollat upp vilket alternativ som är billigast och bäst än, ev att jag seglar härifrån det beror på vilket alternativ som är lämpligast. Sedan segla vidare från Spanien till Kanarieöarna. Sedan vidare över Atlanten. Tidsplanen för seglingen har jag inte bestämt än, men blir iaf minst ett år vet jag. Angående ekonomn så är det så mycket pengar som möjligt men dock minst 150 000:- så det får ta den tid det tar till att spara ihop till det, har ungefär hälften men måste kosta på båten mer.

Som du ser så har jag inte kommit så långt i planeringen.
Så inget är spikat än eftersom att jag letar efter en medseglare så båda måste ju vara överens om allt. Bestämde mig för att gör en långsegling för några månader bara.

Fråga gärna mer om du har frågor, går bra att skicka PM.

Hälsningar
// Andreas
 
Sugen på att göra ett projekt tillsammans?

Tjenare Andreas!

Vi är ett par på 24 respektive 25 år som planerar att genomföra en världsomsegling med start i juli 2011. Vår plan är att vara totalt fyra besättningsmedlemmar men än så länge är det bara vi två. Vi har läst dina inlägg tidigare och du verkar vara seriös med att vilja komma iväg, liksom vi. Totalt har vi tänkt vara borta i två år och alltså komma tillbaka i slutet av sommaren 2013.

Kan du kanske tänka dig att göra om dina planer lite så kan vi göra ett projekt tillsammans?

Vänligen
Emilie & Eiliv
 
Tjenare Andreas!

Vi är ett par på 24 respektive 25 år som planerar att genomföra en världsomsegling med start i juli 2011. Vår plan är att vara totalt fyra besättningsmedlemmar men än så länge är det bara vi två. Vi har läst dina inlägg tidigare och du verkar vara seriös med att vilja komma iväg, liksom vi. Totalt har vi tänkt vara borta i två år och alltså komma tillbaka i slutet av sommaren 2013.

Kan du kanske tänka dig att göra om dina planer lite så kan vi göra ett projekt tillsammans?

Vänligen
Emilie & Eiliv


Hej på er!

Era planer låter intressanta, jag skickar ett PM med min msn/mail så kan vi prata mer där om er/min plan, båt och budget mm

Till er andra:
Jag hade även tänkt att starta en blogg eller liknande för att kunna dela med mig av mina erfarenheter och kanske få tips från andra.

MVH// Andreas
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.