El Chorro

Flyger ner till El Chorro 3:e maj för en veckas klättring i värmen.

Är det någon som varit där och gjort någon multipitch-linje som kan rekommenderas eller har andra bra tips?

Kanske är det fler som skall dit samma period?
 
el chorro

Var där för ett par år sedan 2008 tror jag det var. Det finns massor med leder överallt. Multipitchar finns det oxå klättrade en men kommer tyvärr inte ihåg namnet.

Mitt egentliga tips är att multipitcharnas firningsankare är anpassade för 70 meters rep så har du ett sådant så är det fördelaktigt. Detta är som sagt ett par år sedan jag var där så det kan ha ändrat sig i viss utsträckning.

Pellemyra
 
Det finns en helbultad led på Frontales som heter Amptrax, som jag tycker är klart värd besväret. Tror att det håller sig på/under 6b hela vägen. Finns möjlighet att fira av efter svårigheterna (sista biten upp är lätt men trevlig), eller när man kommit hela vägen upp. Jag tror det är 70 m-rep som gäller för att fira. När jag var där var det tyvärr nån som hade för lite rep och inte knöt stoppknutar. :/ Det går också bra att gå runt.

Nu är du lite tidigare än jag var förra året (slutet av maj), men tänk på att det blir varmt. Starta tidigt eller sent, inte på förmiddagen.

Annars tror jag att det mesta multipitchiga som finns i området kräver lite skrot, så jag har inte varit på det.

På bara en vecka lär du ju inte hinna få tråkigt, men Caminon är trevlig. Om du har nån rimlig mängd klättererfarenhet är det "inga konstigheter", men det kan vara värt att köra med cowtail motsv om man är nojig för betongens hållfasthet. I andra ändan finns öl och bad.
 
el chorro

Hej vi e ett gäng från Ölands klätterklubb som åker till el chorro den 5/5 ock ska vara där ett par dagar sen drar vi vidare till tarifa för mer klättring! Vi har varit i el chorro ett 10 tal gånger så vi hittar ganska så bra där. Vi kommer att tälta på campingen i el chorro. Så vi kanske möts där,så kan du hänga på oss eller få lite tips o trix.
MVH
Stefan Jansson
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.