eco expeditions

hallå.
sitter her og prøver å finne en som kan organisere en tur til aconcagua(mest pga språket og selve tillrettelegginga) og har sett på hvitserk og ecoexpeditions. prisforskjell er ca 8000 norske kr. dette er gode penger og ha med seg. er det noen som har erfarenhet av disse to og kan argumentere hvorfor man skal betal 8000 mer hos hvitserk. (reiste med dem til elbrus og blevel ikke så veldig imponert over dere gjenomførende av turen. komriktigt nok til toppen påførste forsøk men det var endelrundt omkring som gjør att jeg seretter en annen reisebyrå)

taksam for tips

robert
 
ænnu en fråga

har hittat en svensk arrangør vid namn scandinavian acssents(kanskje stav fel). detta var riktigt "billigt". sparar ca 11000 nok på att resa med dem(flyg från norge inkl). någon som har erfarenhet med denna arrangør?

robert
 
Hej
Vad med hvitserk på acon och blev mycket tillfreds med dem även om jag inte kom på toppen men vi var 14 i gruppen totalt och 11 på toppen...

Mötte även en grupp från Eco i Mendoza, och de hade inte någon norskguide med sig då de bara var 3 st i sin grupp de hade med sig Ecos lokala guide...

/Joakim
 
ang hvitserk

reste med dem i 2004 till elbrus.
om jag var nøjd, nja annars hadde jag inte sett meg om efter andra byråer. jag hadde en fin tur frem tills vi nått toppen(två kom inte upp, den ene pga gamla frostskador som hun kjænde av och den andre satt på dass på toppdagen. vi drog ned från fjællet samma dag så han fick ingen chans, eller han kunde stanna kvar om han ville och gå med en annan grupp men betala från egen ficka och vi hade god tid(tre dagar tills vi skulle resa till moskva så det dåligt gjort av hvitserk att inte ordna så att han kom upp)jag ringde dem och frågade klart ut varfør jag skall betala ca 11000 nok mer før att resa med dem och då fick jag till svar, citat: hvitserk ær en stor organisasjon, bra back up, och norges bæsta højde guider. slut citat. då frågade jag: guide eller turledare? tillslut blev svaret tur leder. på elbrus hadde vi rysiska guider och en norsk turleder. det med "back up" om något skulle hænda så før att bestiga Aconcagua så måste man ha ett tillstånd som kostar $330 (denna ær inkluderad i hviserk pris). de $330 inkluderar en ev evakuering (med helikopter om det skulle vara nødvændigt och møjligt)så vilken back up snackar hvitserk om? ærdet att någon sitter på kontoret i oslo? nja ær det værdt 11000 nok att någon sitter på ett kontor och resa med en turleder??

robert
 
Re: ænnu en fråga

gmg; sa:
har hittat en svensk arrangør vid namn scandinavian acssents(kanskje stav fel). detta var riktigt "billigt". sparar ca 11000 nok på att resa med dem(flyg från norge inkl). någon som har erfarenhet med denna arrangør?

robert

Vet bara lite om Hvitserk och jag tycker de ger ett seriöst intryck då jag sett deras info och pratat med en som var med på en av deras resor.

Scandinavian Ascents. En polares pojkvän var med dem och de fick äta billigt potatismos och couscous från typ Willys. Hotellen var riktiga råtthål osv. Allt var just billigt enligt honom.
 
Scandinavian Ascents

Jag var på Aconcagua med Scandinavian Ascents 2005 och jag har absolut bara positiva grejer att säga om dom.

Appropå föregående inlägg "hotell som var ett råtthål" så berättade en av SA-killarna att dom ett tidigare år blivit rejält blåsta på ett av hotellen som inte alls höll måttet, kanske var det denna incident?

Jämfört med andra bolag så var SA totalt outstanding betr. pris (en amerikan jag snackade med kom fram till att det varit billigare för honom att flyga till sverige och åka med SA än med den etablerade amerikanska firman han anlitat, han nådde f.ö. inte toppen...)
Arrangemanget i övrigt var till belåtenhet och 9 av 10 nådde toppen.

Hoppas Du hittar en arrangör som passar Dig.
 
Inte nöjd med SA

Snackade med en kille som åkt med SA i vintras och han var inte nöjd. Det var tydligen en "exerimentresa" som inte verkade riktigt genomtänkt. Bland annat hade man valt en "jobbig" väg in till berget.
Många kom inte upp på grund av den dåliga planeringen.
Så jag valde en lokal arrangör i Mendoza. Kolla på "nätet".
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
jonasf.se Expeditions försäkring Expeditioner 7
AlmgrenSebastian Expeditions, Sverige/syd afrika på cykel Expeditioner 4

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...