Easky-fråga

Ja, jag vet att det är svårt att tipsa om kajaker, men tänkte ändå fråga. Har sedan tidigare en seayak, ska komplettera med en kajak till och funderade på easky 17 som jag i beskrivningarna uppfattar som en "roligare" kajak, lite mer "lek i vågorna" än seayaken. Är en easky med skädda ett "nästa steg" från en seayak med roder? Eller ska man kika på annat? Vill gärna ha plast, inget minus om priset är rimligt... Tacksam om ni med easkyerfarenheter berättar lite om hur ni upplever er kajak! Och ja, vi ska provpaddla ( ikväll, faktiskt...) men då bli det en liten pyttesväng på lugnt vatten, så det kommer knappast att avslöja allt om kajakens fel och förtjänster.

/F
 
Hej, jag har provat Easkyn, för mig 182 cm/78 kg så kändes den definitivt i linje med vad du är ute efter.

Jag provade en med både skädda och roder och om man som jag är road av att paddla lite mer "lekfullt" så funkar den mycket bra som en ren skäddabåt. Svarar kvickt på kantning och känns kvick och lätthanterlig. Kanske skulle vissa uppleva den som lite initialrank men den känns både trygg och stadig när man kantar den.

Tror definitivt den kan vara en "kandidat" för dig om den funkar storleksmässigt
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
ren Venture easky 17 vs P&H Scorpio ? Paddling allmänt 5
vete valley nordkapp vs easky 17 (LV) - plast Paddling allmänt 0
kerk P&H Easky? Paddling allmänt 5
Pirnilla Fråga Prijon Paddling allmänt 3
Noahspappa Dum fråga Paddling allmänt 6
sparken Fråga om jacka Paddling allmänt 3
Kaptenhammock Ännu en - vilken kajak ska jag ha fråga! Paddling allmänt 1
Ludi007 Dumm fråga: Vad har jag för en Kajak? Paddling allmänt 7
Alex_S23 Torrdräkts fråga igen... Paddling allmänt 3
Toyotaowner Fix-Fax fråga Paddling allmänt 2
martallen En fråga om torrdräkt för damer Paddling allmänt 3
Paul Sebastian Fråga om att paddla från Uppsala till Stockholm Paddling allmänt 15
LisaJ Snabb fråga om vikt! Paddling allmänt 2
Roffan -65 Ännu en fråga om val av kajak Paddling allmänt 16
Kulram Samma fråga? om vatten! Paddling allmänt 5
Ego Fråga till Mafi eller öppet svar? Paddling allmänt 2
soarus En fråga om Point 65 K1RS ? Paddling allmänt 1
Hutt Fråga till Magnus Fischer Paddling allmänt 3
duvillno En fråga om vatten Paddling allmänt 8
torbjorn Uttjatat fråga Paddling allmänt 3
fredrikn fråga om Star500 och roder eller inte Paddling allmänt 4
mielo Vad betyder vikten? Fråga för H Friedel kanske? Paddling allmänt 1
nikesorn Fråga - BIG question!! Paddling allmänt 5

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.