e-bok istället för pocket?

Nu är ju kanske inte en bok jättenödvändig utrustning men om man nu gärna vill ha med lite att läsa har någon använt eller funderat på en e-bok läsare istället för en pocket? Exempelvis http://www.bookeen.com/en/cybook/?id=1

En normal pocket på ca 250 sidor väger in på ca 250gr. En ovan e-bok läsare väger in på 150g med batterilivslängd på ca 8000 sidor. Med lite marginal på att man bläddrar fram och bak lite borde man få ut ca 10-15 pocketböcker på en laddning vilket får en e-bokläsare vara en grym viktbesparing .... om man är storläsare ;)

Hursomhelst så läser jag gärna och 150g extra kan jag nog leva med, verkar vara praktiskt på all typ av resa. Är det någon som har erfarenhet av dylika apparater?
 
..eller så nöjer man sig med ljudböcker i mobilen som man ändå har med; med 16Gb minne rymmer den väl ett mindre bibliotek, samtidigt som den (Nokia N82) väger in under 200g inklusive vattentät påse och två extra batterier. Och den pocketen fungerar ju dessutom som musikspelare, kamera, videokamera, navigator, kartplotter, radio, ficklampa, internetmaskin osv.

Det går till och med att ringa med den! :)
 
Letto

Hej

Jag köpte en letto i februari i år. Fördelen med den är att den tar många format. Batteritiden är också helt otrolig så vill man läsa på en resa så fungerar den bra. Om man jämför den med en ipad så är den behaglig att läsa på. Ipaden är som en strålkastare i ansiktet och batteritiden går inte att jämföra. Men det är två helt olika produkter för helt olika syften. Sedan gillar jag personligen att man man bara drar och släpper filer på den och slipper använda butiker. Det finns hur mycket som helst på nätet att ladda ner, lagligt dessutom. Fördelen med pocketbok på vandringen är att man kan byta bok med någon när den är slut samt att man kan använda pappret till en massa ända-mål.;)
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.