DIY Pumppåse Thermarest

Köpte ett nytt Thermarest nyligen och istället för att köpa pumppåse för 3-400 surfade jag runt på youtube istället och fann detta smarta tips på en egen

https://www.youtube.com/watch?v=VGW_b-sdGRc

Min blev så här men använde en sån "snabbkork" från en mjuk 10 kronors sportflaska från Rusta, istället för en vanlig PET eftersom jag slapp borra då. Hålet fanns redan så att säga och en packring likaså inuti snabbkorken.
https://www.rusta.com/globalassets/inriver/resources/55951101.jpg?preset=ib

Petflaska med kork
Packring
Såg
Sandpapper
Borr på 16 mm (om hålet inte redan finns som på min, då är det bara att såga av dricköppningen

Man sågar av toppen på flaskan under ringen och gängorna. Filar bort vassa kanter. Stoppar ner en packring i korken i rätt diameter och trär en soppåse över ganska löst. Sen är det bara att skruva på korken försiktig över påsen och sen sticka ett litet hål uppifrån som ventilen kan åka in i. Funkade skitbra. En stor vanlig säck fyller hela liggunderlaget på en gång :-D.

Bilagor

• 20190827_123410_HDR[1].jpg
    20190827_123410_HDR[1].jpg
    50.9 KB · Visningar: 718
  • 20190827_123520_HDR[1].jpg
    20190827_123520_HDR[1].jpg
    27 KB · Visningar: 682

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips