Diamanter i Jämtlandsfjällen

Tja, man kanske ska ta och muta in ett område i tid, innan den stora rushen, för att sedan sälja inmutningen till högstbjudande?!
 
Om det är så att diamanter finns i Jämtlandsfjällen så tycker jag personligen att kommunen ska ha lite av vinsterna och inte som nu när stora företag roffar åt sig vinsterna och lämna allt efter sig.

Som vanligt är Norrland den stora Landskapet på export av naturtillgångar och ändå så bryr sig inte riksdagspolitiker ett dugg om folk flyttar för att servicen är så dåligt att folk vill inte bo kvar.

Jag undrar vad som kommer och hända om Skåne gick tillbaka att tillhöra Danmark och Norrland gick med i Norge hur kommer rästen av landet klara av.
 
Om det är så att diamanter finns i Jämtlandsfjällen så tycker jag personligen att kommunen ska ha lite av vinsterna och inte som nu när stora företag roffar åt sig vinsterna och lämna allt efter sig.

Som vanligt är Norrland den stora Landskapet på export av naturtillgångar och ändå så bryr sig inte riksdagspolitiker ett dugg om folk flyttar för att servicen är så dåligt att folk vill inte bo kvar.

Jag undrar vad som kommer och hända om Skåne gick tillbaka att tillhöra Danmark och Norrland gick med i Norge hur kommer rästen av landet klara av.

Hela Sveriges BNP bygger inte på naturtillgångar man plockar ur marken - vissa delar kommer från kunskapsindustri, som t ex IT och telekommunikation. Men visst kommer mycket av sveriges metalutvinning från norr och mycket jordbruksprodukter från Skåne.

/Patrik
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...