• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Detta kontaktannonser i "Mötesplats"-forumen

clindh

Forumvärd
Det här forumet används på olika sätt har jag sett. Initialt var det tänkt att utlysa träffar för gemensamma aktiviteter, som inte platsar i de mer specifika "Replagskamrat" etc. Men det används också för rena kontaktannonser ser vi.

Kanske dags att dela upp det, att faktiskt göra ett specifikt forum för kontaktannonser? Skall Utsidans ens ha den möjligheten, och om så - var går gränsen, och hur borde det funka?

Nu är ju inte Utsidan den perfekta datingsajten, speciellt om man drar sig för att lämna ut personlig information, för man kan inte lägga in bilder och skriva reseberättelser samtidigt som man håller hårt på information för sig själv. Och det får inte bli så att hela sajten ses som en kontaktsajt, att det ses som fritt fram att kontakta andra medlemmar i sådant ärende - utan bara de som lagt in en annons isåfall.

Vad tänker ni om detta? För att undvika urspårning - ta inte upp den senaste tidens inlägg som exempel, utan diskutera detta mer generellt tack.
 
Jag tror det är jättebra att ha forum för att annonsera aktiviteter och sånt (Arne har ju en tråd han brukar skriva in, har dock aldrig kommit iväg själv på en ännu). Där är det dock friluftslivet/aktiviteten som är det primära.

Ett kontaktannonsforum är en helt annan sak, och kräver helt andra funktioner. Jag tycker inte det hör hemma på utsidan. Detta då kontaktannonseriet drivs av något helt annat än det som traditionellt är utsidans värderingar.

När det primära är att hitta någon så kan mycket väl friluftslivet vara en parameter, men det är knappast den enda. Överlåt till traditionella kontaktsidor att hantera det. De kan med lätthet lägga till lite kryssrutor för friluftsliv om de vill, och upplever att det finns ett behov av det.

mvh Christian
 
Jag håller med Almgren. Friluftsaktiviteten bör vara det primära syftet med utannonserade träffar. Skulle intresse uppstå är det inget som hindrar att man kontaktar varandra via gästboken eller meddelanden.
 
Jag håller med föregående två talare.

Att t.ex. annonsera efter nån att gå ut och ta en öl med är ju ingen direkt kontaktannons, men känns lika malplacerat det.

Jag vill minnas att det varit en del diskussioner om t.ex. MC-åkande hör hemma på Utsidan eller inte. Och diskussionerna om fartkameravarning i GPS-forumet tycker jag också är lite gränsfall.

Friluftsliv ska vara det primära, sen kan det såklart slinka in en del sidospår, men det får inte bli för mycket.
 
Jag tror att om man öppnar för "kontaktannonser" dröjer det inte länge förrän fler får mail från "Rysk kvinna finnes" osv. Som tidigare skrivits, alla har en gästbok och där finns möjlighet till kontaktsökande verksamhet.

roland
 
Som ett får stämmer jag in i kören. Inte för att jag tycker att kontaktannonser är fel eller har något emot internetdejting utan risken för att det spårar ur. Vill man sätta ut kontaktannonser finns det ju mycket gott om lämpliga hemsidor för detta. Dessutom finns det ju regionala träffar o singeltrådar. Det kan väl få räcka för oss ensamstående?
 
Jag vill inte träffa nâgon och är därför motstândare till tanken pâ en datingsida.

Fast igentligen är jag mot tanken just för att detta är den enda riktigt bra sidan med fokus pâ friluftsliv och där tillhörande sporter.

Behâll det fokuset och starta en ny "dating-sidan" istället.
Om det sedan râkar uppstâ tycke genom Utsidan sâ är det väl kul, men raggandet kan ske pâ andra sidor.
 
Jag sällar mig till mängden och säger ingen kontaktannons på utsidan.se

Däremot MC, fartkameror och öldrickande är väl inget konstigt, eller? Man måste väl inte vara ultramiljövän och nykterist för att gilla friluftsliv? Förutom friluftsliv gillar jag verkligen motorsport, köra MC, åka båt och ta en öl till mitt grillade kött :) Det ena utesluter inte det andra tycker jag men inga kontaktannonser som lockar hit spam och forumspindlar; det räcker med trollen...
 
Låt Utsidan bli en sida om frilufsliv och inte en dejtingsida. Visst kan det vara roligt att träffa någon genom utsidan men delforumet "Träffar" bör vara inriktad på någon aktivitet och inte för raggning.

/Stellan
 
Behâll det fokuset och starta en ny "dating-sidan" istället.
Om det sedan râkar uppstâ tycke genom Utsidan sâ är det väl kul, men raggandet kan ske pâ andra sidor.

Gossar: Kanske dax att dra igâng det gamla fina projektet "Kâtträffen" igen, som ju var den indirekta anledningen till att "Träffar" uppstod...

Lite historik:

Första försöket (Utsidan svarar med "Träffar"): http://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=26471

Lite senare, ett nytt försök: http://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=31092&highlight=k%E2ttr%E4ffen

Hur det hela började: http://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=24404&highlight=kapa+julfl%E4sket

Som ses uppstâr alltid entusiasm när projekt-idén tas upp... men det fallerar pà själva genomförandet..

Kan detta ha en potential?
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.