Dela Taxi i mitten av mars.

Nån som tänkt skida norrut från Nikkaluokta mot Abisko i mitten av Mars. Dela Taxi från kiruna den 16/3 mot Nikka, när tåget söderifrån rullar in vid 12-13 tiden.? Vad jag förstår finns inga bussar då.
 
Jag ska tyvärr inte dit då. men du vet att det går en buss 15 va? så du tjänar väl 2 timmar på en taxi, ingen jättetid. lagom för en lunch i Kiruna.
 
Jag ska tyvärr inte dit då. men du vet att det går en buss 15 va? så du tjänar väl 2 timmar på en taxi, ingen jättetid. lagom för en lunch i Kiruna.

Ah precis , jo jag vet.
Men då är man i Nikka kl 16 , o det är försent att börja skida mot Keb då kanske?
Vi tänker att det blir mörkt, men de gör inte så mycket kanske?
Kanske får bli en natt i Kiruna annars. =/
 
Solen går ner 17.42 i Kiruna då. så om bussen rullar in 16 har ni 1.5 timme på er innan den går ner, sen bör ni ju ha ok ljus en timme till iallafall. Det är ju 19 km så även om ni håller bra fart kan det bli lite körning i mörker på slutet. Det är iofs nästan halvmåne, och den ska vara uppe.
skymning sätts till 20.42 enligt http://stjarnhimlen.se/2013/uppned.html#help_uppned (definitioner), http://stjarnhimlen.se/2013/kiruna.html#mar (kiruna i mars)

om jag visste väödret skulel bli bra skule jag kanske chansa, annars skulel jag nog chansa på övernatting, kanske i Nikkaluokta?

Christian
 
Ah du har rätt , vi tänkte lite på det.
Nu blir det nog en natt i Kiruna ändå... hittade rätt billigt.
så kan vi ta ett senare nattåg från där vi bor också.
Då tar vi buss dagen efter vid 10 mot nikka. det är skönt också att komma fram i tid till keb så kan man hänga där lite. det är ju fint.
 
Annars är min erfarenhet att taxibolaget samordnar resor o möjligast mån och då blir det billigare per person om det är flera som vill åka samtidigt - man kan ju anmäla sina tider och flextider till taxibolaget så får de göra pysslandet.

/Patrik, några år sedan jag åkte där
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.