dansk lättpackning

Hov, det er mig der har skrevet atrikklen om Ultralet pakning på den side.

Jeg har læst det der er skrevet her på siden om UL kontra LP. Det jeg har skrevet om er LP. Men i DK er der ikke mange der tænker på at der er en forskel.

Se også de mange fine foto på vores side!
 
Ho, vilka bilder! Underbara, det kliar i vandringstarmen nu! Favoriten är från 2005, slide 7 av Tobias bilder. Visste inte att det fanns aktiva vulkaner i Sarek? ;)

Bra artikel också förresten om lättpackning.

En tanke slog mig:
Är det så stor skillnad i volym mellan en dunsovsäck och en i syntet? Kan och vill av flera skäl inte ha en i dun...en brorsan man vandrar med som är allergisk, de verkar lite väl känsliga för väta...
 
teledu; sa:
En tanke slog mig:
Är det så stor skillnad i volym mellan en dunsovsäck och en i syntet? Kan och vill av flera skäl inte ha en i dun...en brorsan man vandrar med som är allergisk, de verkar lite väl känsliga för väta...
Ja det är stor skillnad. Vätkänsligheten brukar inte upplevas som nåt problem vid <14-dagarsturer, om man inte plurrar med säcken. Allergi är marigare, men testa så ser ni. Kan han inte sova i samma tält (med antihistaminer förstås!) så får du välan ta en syntetsäck. Men han får bära den!
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.