Dåligt med snö!!

hej! börjar tycka det känns olustigt att chamonix har så dåligt med snö då jag tänkte tillbringa de närmsta 10v där.
Finns det någon som känner likadant och har några andra förslag eller endast kan lugna ner mig.
 
Hej Cecilia!
Tråkig att dina planer gick inte bra.
Men som en liten tröst vill jag tipsa dig att resa till Norge eller stanna kvar här i Sverige för nu finns det gott om bästa snön här och i Norge.
Eller åk en annan gång till Chamonix och snön kommer dit i framtiden. Eller åka och uppleva Chamonix som det är och du kanske kommer på ideer där,vem vet.
GOTT NYTT ÅR ,Ibbe M.
[Ändrat av tibloc 2001-12-31 kl 18:44]
 
Hej Cecilia,

Från en nersnödd västkust i Norge,
här på västkusten är det nu ungefär 45 cm snö och nu, 2 timmar innan det nya året startar, snöar det som bara fasan. Men känner jag det rätt är det säkrare att åka till Charmonix....LOL Rapporterna från fjällen i Norge säger at det inte är för mycket snö, det har snöat mer långs kusten. I fjällen har det varit för kaldt! Jag tycker du ska åka till Charmonix....snöen kommer.... Norge är et säkrare ställe til påsk!
Trävligt nytt år, från norrmann i Tyskland!

Mvh Lars
 
På nyårsnatten föll det en 25-30 cm snö i Sör-Trönderlag, 6-7 mil från Oppdal så där finns det massvis med snö. Dessutom är trönderdialekt avsevärt svårare att lära sig än franska.
 
Kom hem ifrån di franske alperna igår!

Bodde i Les Menuires och åkte i de tre dalarna med fördel Val Thorens.

Uruselt med snö, förstörde två par skidor!

I Chamonix begränsade de enligt uppgift tillgången på lifkort pga de snöfattiga bergen; helt brunt i pisterna!

Verbier också snöfattigt!

NEJ!
Det som gäller just nu (om det inte kommit en dump i natt) är helt klart Österrike eller Hammarbybacken i Stockholm...

För senaste info kolla in http://www.skifrance.fr

MVH
Jmlove
 
Det är helt omöjligt att säga något om hur det kommer att bli, det kan räcka med ett snöfall för perfekta förhållanden. Tyvärr minskar väl sannolikheten ju längre säsongen går. Alperna och speciellt frankriken har haft "tur" med mycket snö de senaste säsongerna (det var väl lite sämre förra året). Men för ett antal år sedan var det en period med år med lite snö. De flesta av oss är nog för unga för att minnas det. Det brukar sägas att det i val Thorens snöar 10 meter i GENOMSNITT . Jag tror tyvärr på en snöfattig vinter i de franska alperna. Hoppas att jag har fel
 
Läget ser inte bra ut än, men åk till Cham och testa isklättring tills snön kommer... det gör den.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.