Dagstur/test av utrustning i Göteborg

Söker en lagom lång tur i Göteborg (som inte är Bohusleden). Gärna 20-30 km lång. Finns det någon längs havet?
Alternativen är att det går att ta sig till startpunkt och från startpunkt med buss eller att man kommer tillbaka till startpunkt.

Jag är bara ute efter att prova lite ny utrustning så jag ställer inte så mycket krav på omgivningen så länge det inte är asfalterade vägar. =)

/Fredrik
 
Havsnära leder är det ont om i Göteborg. Oftast ligger det båthamnar och annat jox i vägen.

Om du vill ha cirkulära leder finns vättlefjäll med flera olika leder mellan 6 och 25km. Bra parkeringsmöjligheter för bilburna. Annars ta buss 75 från Angereds centrum till Kryddnejlikegatan.

Vildmarksleden går från Skatås till Hindås och är 38km. Bra kommunikationer i båda ändar.

Sandsjöbackaleden går från Sisjön till Kyrkbyn i Dala. 22km. Bra komunikationer till Sisjön (Buss 83/84 till Askims svartmosse). Kyrbyn i Dala vet inte exakt men blå express går i närheten.

/Anders

Söker en lagom lång tur i Göteborg (som inte är Bohusleden). Gärna 20-30 km lång. Finns det någon längs havet?
Alternativen är att det går att ta sig till startpunkt och från startpunkt med buss eller att man kommer tillbaka till startpunkt.

Jag är bara ute efter att prova lite ny utrustning så jag ställer inte så mycket krav på omgivningen så länge det inte är asfalterade vägar. =)

/Fredrik
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.