• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Cykla nynäsleden helgtur 28-29e maj

Hej!

Jag och en kompis ska förbereda inför första långcyklingen i sommar (Gotland en vecka) genom att ta en helgtur från Rådhuset till Nynäshamn, övernatta där på Nicksta camping och sedan cykla tillbaka nästa dag. Rådhuset - Nynäshamn är 90km. Ingen av oss har en racer så det kommer inte gå racersnabbt utan hybrid fart med inräknad tid att se lite av naturen, så kanske en 20km/timmen eller så. Är det någon som är sugen att hänga på?
Tänkte mötas upp vid Rådhuset typ 10.00 på lördagen, jag cyklar från Täby om någon vill haka på norrifrån.
Den som vill kan alternativt hänga med ena vägen och ta pendeltåg tillbaka från Nynäshamn.
Hör av er om ni har frågor!

Info om Nynäsleden: http://www.stigoteket.se/stig.php?stig_id=9
 
kanske inte hela nynäsleden dag 1

Vid närmare eftertanke så har vi kanske kommit fram till att vi inte måste komma fram till nynäshamn på lördagen om det känns tungt. Vi kommer ändå ha lite packning (med tält etc.) så vi håller det öppet och tar det som det kommer. Självfallet vill vi cykla på lite men jag börjar cyklingen i Täby redan och sen ska man hinna njuta liiiite av naturen också :)
 
Gotland

På Gotland får ni inte missa att campa vid fårö fyr och holmhällar. Obs man kan ta cykeln på bussen på Gotland om vädret suger eller om man skadar sig. Därför skippa cykelkärra. Hoppas ni får en fin tur, på Gotland. Glöm inte cykelbyxor om ni inte vill ha ont i baken.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.