Cykelspåret not Oskarshamn norrifrån , ?

Hejsan . Jag undrar om någon har erfarenhet av cykelspåret från figeholm ner mot saltvik och Oskarshamn ? På cykelspårets karta ser de ut som leden typ går bredvid E22:an .. Eller går. Den PÅ E22:an ? Känns väldigt luddigt . Vill inte behöva vända om man åker ditåt . Har hört att den dragits om ? Någon som har erfarenhet om detta nyligen . Har ringt Cykelfrämjandet men alla verkar ja sem ... Nån som åkt denna bit senaste året och vet ? Annars är det en 4 mil längre väg inåt landet sen ner mot Oskarshamn . Skulle helst undvika de ... / R
 
Jag skulle inte cykla E22:an, om jag kommer ihåg rätt så går spåret via Kristdala nu.

I fjol så körde jag en alternativ väg men fick gå en bit vid sidan av E22:an fram till avfarten till Saltvik.
 

Bilagor

  • Cykepsparet.jpg
    Cykepsparet.jpg
    72 KB · Visningar: 453
Postar i den här gamla tråden för att visa att jag sökt. :p

Har upptäckt samma sak som Robox. Cykelspåret (5) ser ut att gå på E22 på två ställen norr om Oskarsham.

Det är sträckan norr om Glabo jag är intresserad av. Med street view ser det ut som det inte finns cykelbana/alternativ väg. Är det verkligen möjligt att de lagt en cykelväg så? Nån som känner till trakterna?

Här har jag plottat sträckan. Den är inte lång, men är nog läskig ändå eftersom det här är 2+1-väg och vi ska kanske ha barn med. Inte för att jag är sugen på att cykla 2+1 ensam heller...

Sajten har "moderniserat" och man landar på en översiktskarta. Men så snart man börjar dra kartan zoomar den in på någotsånär rätt område.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.