CN NT+ v8 Gammal?

Om man kollar nya svinesundsbron så finns den med, men inte som E6?! Kan det vara så att kartmaterialet är från 1Q 05 så bron inte var öppnad?
Jag hade för mig att navteq inte hade med vägar innan dom är öppnade...
 
Ja, då är det likadant på min karta. Kanske bron stod där, men inte var invigd, när Navteq samlade in de data som ligger till grund för kartan.
Som jämförelse kan man se motorvägsbygget (E4) utanför markaryd. Där är den första sträckan, Eket-Södra Århult med, men inte Södra Århult-Axhult, även om den är färdig till hälften.

Vilken mojäng kör du den kartan i?

Anders
 
chuck; sa:
Tanken är att köra kartorna i en 276C...
Enligt rykten på nätet (men samstämmigt från flera källor) så kommer NT-formatet inte att stödjas i äldre generationers enheter som 276C.
Det sägs bli förbehållet nyare enheter som Quest2, 2720, o.s.v.
[Ändrat av PR 2006-02-17 kl 18:06]
 
Ja, det hade jag också sett. Det måste ju rimligen innebära att den ska klara NT i fortsättningen. Bara "plus" kvar, men såvitt jag förstår går det bra att köra en NT+ karta även i enheter som inte utnyttjar det. Bara de förstår komprimeringsalgoritmen så fungerar det.

Anders
 
Jag har förvisso hört från Garmin att en del av deras modeller, de äldre, alltså, kommer inte att uppgraderas till att klara NT. De har inte processorkraft nog för att klara den mer komplicerade kompressionen av kartdata.

Anders
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.