Claes Grundstens bok

Jag undrar om Claes Grundstens bok "På fjälltur - Sarek" är samma variant som hans "Vandra kungsleden 2 - Sarek, Padjelanta, Sulitelma"?

Jag ska nämligen vandra i Padjelanta i sommar och undrar om "På fjälltur - Sarek" även täcker det området.

Tack för hjälpen
Olle
 
Jag har inte läst den boken. Men han har säkert återanvänt en hel del information. Men även uppdaterat, men framförallt så är denna i mindre format samt omfattarbara sarek.
 

Guest

Gäst
samma

Hej,

det är samma bok så när som på att "På fjälltur" är nerkortad och saknar bilder. Perfekt att ha med sig på fjällvandringen, inte minst för att läsa alla Grundstens sköna och positiva beskrivningar om allt. Perfekt i tältet när regnet öser utanför.
 
vänta här nu...

... så här ligger det till

Sarek boken innehåller turbeskrivningar för Sarek och dess absoluta närhet, delvis hämtade ur Vandra kungsleden serien men även lite nytt/omarbetat material.
Det finns en annan bok med turbeskrivningar för Padjelanta i samma serie som Sarekboken. De beskrivningarna är också hämtade från Vandra - serien.

Se mer på http://www.meravsverige.nu/bonus.asp
(Nu fanns visst inte Padjelanta boken där men det finns andra för tex Vindel, Keb och Arjeplogsfjällen)

/Björn
 
Ja det är det jag undrar. Det är nämligen dåligt med information om böckerna på nätet, varken STF, bokförlaget Prima eller bol.se har information om någon bok vid namn Turförslag Padjelanta. Hur hittar jag den boken?
 
Nog slut...

Jag har sett att alla de andra turbeskrivningsböckerna i serien (Abisko-Keb, Sarek, Vindelfjällen, Arjeplogfjällen) finns i nya reviderade versioner men ej Padjelantaboken, så förhoppningsvis kommer den snart i ny version. Sarekboken behandlar i princip bara Sarek och Kungsleden intill. Kanske läge att kontakta förlaget eller Grundsten och kolla om en ny Padjelantabok är på gång?

/Fredrik
 
Jag skrev ett mail till Claes när jag inte fick något vettigt ur Prisma. Han ligger just nu i förhandlingar med förlaget om att trycka upp nya upplagor. De tycker tydligen att lönsamheten är dålig på pocketböckerna.

Olle
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.