Caravan tält

Hej alla ! Jag behöver en länk till Caravan, ni vet de som gör sovsäckar, tält mm, jag behöver lite info men hittar inget på nätet, någon som har länk till tillverkare, generalagent mm ? //Gunnar
 
CanMan; sa:
Hej alla ! Jag behöver en länk till Caravan, ni vet de som gör sovsäckar, tält mm, jag behöver lite info men hittar inget på nätet, någon som har länk till tillverkare, generalagent mm ? //Gunnar

Sist jag hörde talas om caravan var i slutet av 80-talet när de precis hade köpts upp av Ajungilak. Sedan dess har jag inte sett röken av vare sig tält eller sovsäckar från Caravan. Har de återuppstått?

Mvh,

/J.
 
Tack !

Tack då vet jag, jag har själv en säck som är från 80-talet samt min bror ett tält som jag inte vet ålder på. Nu kan jag söka info .... Önskar skön sommar
 
Caravan...

...tältet som de hade var Keb II, en design som Bo Hilleberg gjorde. Det hade små förstyvningar i hörnena och utåtlutande sidoväggar, om jag inte minns fel. Den lösningen hittar du bl.a. på Hillebergs Akto idag.

Och vem minns inte Caravan Wings, sovsäcken med armar... Drömmen för en liten scout...

mvh

Anders
 
... mer info ...

Jaha, detta var ännu mer info, kollade lite på tältet, det är tillverkat i Finland enligt Caravan-lappen som sitter på, är av kupoltälts-typ och har plats för 3-4 pers och en höjd på c:a 1,6, sovsäcken som vi har den heter Sport +-0.
 
joru; sa:
.....
Sist jag hörde talas om caravan var i slutet av 80-talet när de precis hade köpts upp av Ajungilak. Sedan dess har jag inte sett röken av vare sig tält eller sovsäckar från Caravan. Har de återuppstått?

Mvh,

/J.
Caravansäckarna var länge i omlopp lite här och där. Recon prånglade ut de sista(?) i slutet av 90-talet.

Själv fick jag tag i en sprillans Caravan Caribou-Combi i mitten av 90-talet, och tycker duninnersäcken fortfarande är idealisk för sommarvandringar.
 
Caravan ryggsäckar

Raskesven; sa:
[Caravansäckarna var länge i omlopp lite här och där. Recon prånglade ut de sista(?) i slutet av 90-talet.

Själv fick jag tag i en sprillans Caravan Caribou-Combi i mitten av 90-talet, och tycker duninnersäcken fortfarande är idealisk för sommarvandringar.

Jag såg 2 st sprillans nya Caravan ryggsäckar så en konkursauktion (Cykel Björk) förra helgen. Då anar man varför både Nordiska Fjäder och Cykel Björk gått i konkurs. Nordiska Fjäder skulle hållit sig till sovsäckar, konstruera ryggsäckar kunde dom inte.

Per Brune
 
getout.se har Caravan sovsäckar... Då måste de antingen vara mkt gamla eller så tillverkas det fprtfarande sådana sovsäckar.

/G
 
Re: Caravan...

bossen; sa:
...tältet som de hade var Keb II, en design som Bo Hilleberg gjorde. Det hade små förstyvningar i hörnena och utåtlutande sidoväggar, om jag inte minns fel. Den lösningen hittar du bl.a. på Hillebergs Akto idag.

Och vem minns inte Caravan Wings, sovsäcken med armar... Drömmen för en liten scout...

mvh

Anders

...och även tältet Nomad, ett tunneltält som också var designat av Hilleberg. Vi hade sådana i lumpen och jag inhandlade ett för privat bruk 1985. 2 personer med samma utrymme som ett Keron 2, vikt endast 4,7 kg vilket visar att utvecklingen onekligen går framåt...

Wings hade jag under ett par år, tyvärr var den konstruerad utan klaff under dragkedjan = svinkall. Men trevligt med armarna när man ville laga frukost ute vid Skatudden :).

J (som då var fågelskådande fältbiolog).
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
kent Ask Tält, Caravan, Kaipak 3?? Bo och sova 6
pysen78 Loppisfynd caravan och fjällrävenpuppa Bo och sova 18
vandrafjäll caravan kaipak 3 Bo och sova 3
vandrafjäll Loppisfynd en Caravan Arctic Bo och sova 46
gusbo Caravan 1000 dunsovsäck 1kg Bo och sova 7
avsl_22-07-26 Caravan 1000 Bo och sova 25
Fribo Komforttemp gammal caravan dreamfill? Bo och sova 2
dag.lunden_telia.com Caravan Thermoplus - någon som vet något om denna sovpåse? Bo och sova 0
johanfpettersson Fjällräven caravan carry-combi Bo och sova 6
The Trooper Caravan Trekking? Bo och sova 3
Damberg Sovsäck Caravan Odin plus -18, fyllning? Bo och sova 4
UsedToBeNice Dunsäck Caravan Arctic, komforttemp? Bo och sova 20
andy69 Caravan sovsäck. Bo och sova 5
pejo Sovsäck: Caravan vs Haglöfs Bo och sova 6
goofi Caravan Carry Combi -30 Bo och sova 3
Ix Caravan Skvader Bo och sova 7
Dado CARAVAN Sarek 900 - sovsäck Bo och sova 0
ollie II Caravan, Carry Combi. Bo och sova 3
Caravan-sovsäckar? Bo och sova 3
Apelsinjos Durston eller MSR eller annat... välja tält till fjälltur Bo och sova 6
peterfuchs Uppgradera till två tält - tvåbarnsfamilj Bo och sova 3
outdoor_alle UL tält för 4 Bo och sova 4
Weox Kondens på innertält ? Bo och sova 18
holetaker Tips på lättare tält - Lanshan? Bo och sova 19
Jejina Problem med msr tält Bo och sova 5
Hajknisse Tält för 1 person vandring. Bo och sova 25
Meldrum Vandringstält för novis familj Bo och sova 11
Marsko6647 Köpa enstaka tält-peg till Hilleberg tält Bo och sova 7
Litensvamp Vilket tält ska vi titta på/köpa för camping? Bo och sova 9
jonathanSollen Tips för att minska ljud mellan liggunderlag och tält? Bo och sova 4
ElinR Isolerande underlag tält, Bo och sova 9
JeeyBee Mögligt tält? Bo och sova 17
jakeplisken Har jag ett bra tält? Bo och sova 16
Jänis Biltema tält Bo och sova 9
Jesper1972 Andrahandsvärde på tält ? Bo och sova 19
Heikkinen Fjällrävens kvalitet på tält? Bo och sova 1
vandrafjäll Resa tält i storm Bo och sova 10
Friluftsknutten Dags att uppgradera utrustning! (tält + sovsäck) Bo och sova 7
holetaker Tips på prova-på-tält Bo och sova 31
Henket Tält till fjäll med barn Bo och sova 9
bundu Bör jag vara bekymrad över dessa skador i mitt tält? Bo och sova 15
RikCar Ett mindre tält är varmare Bo och sova 12
libo475 Erfarenhet sv zpacks duplex tält Bo och sova 10
Guldhönan Finns prisvärt 4-mannatält eller är det HB/FR som gäller? Bo och sova 13
799 Militärtält 12 Bo och sova 15
olaab Tvåmanna tält med mysig öppning? Bo och sova 23
RufuzIda Sömtäta tält Bo och sova 13
Aset Tälta med hund - Tarptent Stratospire 2 eller alternativ? Bo och sova 7
Lingonlisa Hjälp med identifiering av tält Bo och sova 9
Glimmerstigen Fråga ang. tält MSR eller annat alternativ Bo och sova 15

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.