Caravan, Carry Combi.

Hejsan Allihop.

Jag försöker få reda på information angående en Caravan, Carry combi, som jag köpte för några år sedan. Den är uppbyggd med en inner(dun) och en yttersäck (syntet), i pappren står det att totalt skall den tåla -30 men att man också kan använda de båda säckarna separat.
Så nu fösöker jag få reda på ungefärliga uppgifter om hur mycket kyla säckarna tål när man använder dem separat.

Om det är någon som vet något om detta så vore jag väldigt tacksam.
/Ola
 
Jag har Caravan broschyrer

Jag köpte en ny sovsäck igår, så jag letade reda på Caravan broschyren för att kolla data på min gamla sovsäck, en Caravan 1000. Ring gärna så jag läsa innantill. Har lånat ut min scanner till en kompis som håller på att scanna kartor.

Per Brune
Tel. 021-188106 (uppe till åtminstone kl. 22:30, telefonsvarare då jag inte är hemma)
 
5 plus.

Hej....
jag har en Carry combi....och jag tycker att säckarna separerade från varandra är för tunna för att använda på sommarturer på högfjället....nu har ju min säck en hel del år på nacken......men jag skulle inte använda säckarna separat om jag misstänker att det skall bli kallare än 5 plusgrader....men det är ju indviduellt...det bästa är väl att provsova dom på balkongen eller i trädgården en natt.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.