Byte av reservdelar

Med tanke på denna sajt www.upphittatifjallen.se, så tänkte jag att det skulle kunna behövas en tråd där vi kan efterlysa reservdelar, extratillbehör osv.

Tanken är att någon kanske har tänkt kasta sitt gamla trasiga tält pga. duken, men kanske finns det någon som är i behov av tältbågarna. Istället för att bågarna går till spillo, eller att man behöver betala en massa pengar för reservdelar från tillverkaren, så kan vi hjälpa varandra. Tänk på att det är en välgärning för miljön att förlänga livslängden på våra grejer ;)

- Det är udda grejer som ska efterfrågas här. Det är ingen prylmarknad, då den funktionen redan finns på utsidan.
- Om man vill ha betalt eller om man är villig att skänka/byta grejerna bör väl vara upp till var och en.
- Ser någon ett inlägg, så är det smidigast att kontakta via meddelandefunktionen, och inte nödvändigtvis skriva ett inlägg. Det gör man bara om man ska efterlysa något.

Ok, då börjar jag. Jag är ute efter följande saker:

Ett lock till Jetboil-kastrull PCS

Toppdel (regnskydd) till ett grönt Hilleberg Unna

Mvh /Joel
 
Atomicskida

Hej!

Jag har en längdskida Atomic WC-racing 206cm. med.warm 75-85kg om nån behöver. (Jag har brutit den andra). Dyr ny, billig nu.............

VH//Anders
 
Finns det någon med demolerade stegjärn som har ett par hälspännen över (semiautomaiska snabbspännen)? Det är bara plastdetaljerna som jag är ute efter.

Någon som har ett lock till en Nalgeneflaska med stor öppning?

Mvh /Joel
 
Ok, jag försöker igen (med en dåres envishet) :)

Jag efterlyser ett par bakre spännen (automatic, semi-automatic) till stegjärn. Det är bara själva plastdelarna jag är ute efter. Om du har ett par stegjärn som är otjänliga, men där hälspännet är intakta, så är jag intresserad av att köpa dessa av dig.

Jag har varit i kontakt med företat, t.ex. Addnature. De kunde inte hjälpa mig.

Mvh /Joel
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.