Bygga om rygga.

Jag har en äldre High colorado katmandu 55L från team sportia. Funkar att bära, men har fast lock. Det hamnar på sniskan om man packar fullt. Detta ska jag sy om till ett höjbart. Har även tänkt lägga till två mindre sidofickor.
 
Självklart!

Bygga om och fixa och trixa är kul. Jag har byggt om en ramryggsäck som jag blev rätt så nöjd med. Inget mästerverk direkt men den funkar. Köpte en billig ramsäck på loppis som jag sen slaktade och sydde nya remmar och ny säck till. Läs mer på min blogg:

Del 1
Förbättringar

Visa gärna ditt alster när du blivit klar, alltid kul att se vad andra prioriterar och hur dom gör.
 
Kul med DIY

Jag funderar på en ny rygga och letar högt och lågt, men kom på tanken... köp en billig och bygg om, så den passar just dig! Har någon gjort det som vill tippsa andra?
Vad man ska göra och inte göra samt ev problem.

Hittade ett objekt den 6/3-09: http://www.tradera.com/Helt-Ny-Ryggsack-80L-fran-Whistler-Symphony-auktion_86404754
Får se vad slutpriset blir...

Ja det har jag gjort, leta bland mina trådar så hittar du denna:

http://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=51454

Lycka till!

Glömde titta på länken, ser ut som att tradera ryggan inte har justerbart bärsystem. 80 liter och ganska smal rygga gör att du måste ha en lång rygg för att den skall sitta bra. Titta på Hiker 75 från ÖB istället. 199 kr om jag inte minns fel.
 
Senast ändrad:
Det finns just nu en Fjällräven Expedition på Tradera.
http://www.tradera.com/Ryggsack-Fjallraven-aluminiumram-fran-60-talet-auktion_86356846
Själva säcken har nog gjort sitt men den ramen är ett bra objekt för o bygga eget.
Jag har en Raven Gyro med extra lasthylla som komplett väger 2450g så jag antar att en expeditionsram väger en bit under kilot.

Beträffande dom där billiga säckarna på Tradera så verkar dom vara bra nära "Biltemakvalitet" och ska nog inte kosta mer än en hundring.
Bättre utgångslägen finns nog hos t ex Stadium.
 
Fick en geniknäpp (taskigt minne...)

Kom just på att jag har en Haglöfs Skarja ligger gömd i vindsförrådet!

Hade en sådan grön från slutet av 80-talet där tidigare som någon stal. När jag svor över det på jobbet fick jag en från 70-talet av en jobbarkompis som inte använt den de sista 15 åren! Den är rätt sliten men ramen är i bra skick.

Vet någon var man kan få tag på tyg som är lämpligt till en säck?
Bör ju vara lätt, starkt, stå imot väta ganska bra, så det är inte bara att traska till första bästa affär som säljer tyg...
 
Jag funderar på en ny rygga och letar högt och lågt, men kom på tanken... köp en billig och bygg om, så den passar just dig! Har någon gjort det som vill tippsa andra?
Vad man ska göra och inte göra samt ev problem.

Hittade ett objekt den 6/3-09: http://www.tradera.com/Helt-Ny-Ryggsack-80L-fran-Whistler-Symphony-auktion_86404754
Får se vad slutpriset blir...

Kom just på att jag har en Haglöfs Skarja ligger gömd i vindsförrådet!

Hade en sådan grön från slutet av 80-talet där tidigare som någon stal. När jag svor över det på jobbet fick jag en från 70-talet av en jobbarkompis som inte använt den de sista 15 åren! Den är rätt sliten men ramen är i bra skick.

Vet någon var man kan få tag på tyg som är lämpligt till en säck?
Bör ju vara lätt, starkt, stå imot väta ganska bra, så det är inte bara att traska till första bästa affär som säljer tyg...

http://www.shelby.fi/catalog/default.php
 
Justsafe, jag Tackar och Bockar!
Har hört om den sidan men aldrig varit bär så jag tänke inte på den, har hittat mycket intressant som har gett ideer till nya projekt där!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Smogz Bygga rygga Gör det själv 15
NaturRasmus Bygga spång Gör det själv 15
Fawkes Bygga eldstad av natursten Gör det själv 6
dabac Bygga vindskydd / slogbod Gör det själv 3
insco Bygga tryckkokare Gör det själv 21
såg Tänkte mig bygga en egen eldkorg. Gör det själv 7
såg tänker bygga en tork Gör det själv 7
Hubbehub Bygga fjällpulka av takbox..... Gör det själv 13
summitfox Bygga träpulka Gör det själv 14
Johan Åberg Bygga ryggsäcksram. Gör det själv 38
novas husse Bygga surfkajak Gör det själv 2
niclasfoto hur bygga egen flotte, modell serös! Gör det själv 3
ctve8n Bygga Isjakt Gör det själv 1
EvilEmil Bygga frystork Gör det själv 35
Hutt Bygga batteriladdare med LM317 Gör det själv 1
samme83 Bygga gaskök? Gör det själv 10
perrascout Bygga egen ryggsäck Gör det själv 15
Icapika Tips, Bygga kajak?? Gör det själv 4
z95nida Bygga kajakroder Gör det själv 1
Farbror Bygga ett eget fodral/hållare till Mag-Lite Gör det själv 3
OffPist2000 Bygga Pulka med strip-metoden Gör det själv 10
Anders V Bygga hopfällbar kajak Gör det själv 11
Johan_olsson Bygga pannlampa? Gör det själv 8
brandmansmicke Bygga skidpulka? Gör det själv 9
Bygga om kök Gör det själv 1
BadCash Hemmabyggd vattentät rygga Gör det själv 3
bergh sy rygga! Gör det själv 7
mnd Designa egen rygga? Gör det själv 7

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.