Bygga klättrarvägg i kungsbacka

Jag tänkte starta en klättrarförening och bygga en vägg här i åsa(kungsbacka komun), någon som är intresserad av att va med?
 
JohnnyL: inte en aning, har bara bott här i 1.5år, finns det en i vägg i sandsjöbaka?

Jonas o: Har några ställen jag ska kolla på i helgen tänkte jag, kommer med mer info när jag varit där.
 
gött..

Ett klättergym hade vart grymt skönt att ha i kba, men finnansiärer???
E ju inte gratis..

Greggered ligger ju nära kungsbacka, och är helt klart värt att prova..
 
Ålgårda

Kolla i GBGs klätterguide. Jättefin klippa som dock fortfarande är nog stängd pga att det blev lite problematiskt med parkeringen (klippan i sig ligger långt ifrån alla hus). Om ni vill dit o titta, parkera innan första huset (på högersidan, strax efter att räcket tar slut) och gå upp längst med lilla grusvägen förbi första huset och forsätt genom skogen (och följ därefter ytterligare beskrivning i GBG guiden).

/Petri
 
Tjenare!

Tycker det låter som en grym idé! Bor nämligen själv i åsa ;) Det finns ju lite bouldring längs med kusten och så men inte direkt någonting att hänga i granen! Ett klättergym hade varit grymt nice eller några sjysta bultade leder kanske, men frågan är ju snarare om det finns pengar och initiativ för det?

Vertikalscouterna här i Åsa har ju annars en mobil klättervägg och anordnar träning samt kurser, är själv med där. Men om det är tal om att bilda en till klätterförening så är jag helt klart på!

Hör av dig om det blir något!:)
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.