Bra ruttprogram?

Hej.
Söker ett lättanvänt och säkert ruttprogram för att planera cykling i Östra Europa,Ryssland(Asien/Kina.Jag är inte ute efter något slags GPS utan ett pc-program som ger uppgifter om vägavstånd i km i aktuella länder/provinser så jag på förhand kan grovplanera innan jag far i väg.
Tack för svar.

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Det finns

en hel del asiatiska länder med men inte alla varför funktionaliteten är lite tveksam. Jag fick det t ex inte att funka med bilanvisningar mellan Stockholm och Singapore. För cykelrutter så medger systemet bara 200 km per uträkning mellan två adresser men det ruttalternativ för cykel som jag testade på i Sverige blev klart vettigt.

Tror dock att du skulle kunna ha en hel del nytta av progremmet även med dessa begränsningar. Det finns ju rätt många reseberättelser publicerade på nätet från asiatiska cykeläventyr också.

Thure

har förespråkare och det går att välja cykelalternativ.

http://www.viamichelin.com/viamichelin/gbr/tpl/hme/MaHomePage.htm

Men den verkar begränsad till Europa.

Thure

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips