Bra och prisvärt liggunderlag sökes

Det är mest aktuellt för att sova inomhus på golv, i en vecka, men vill gärna köpa något som jag kan använda till friluftsliv någon gång. Någon som kan rekommendera något bekvämt som är prisvärt? (Har tittat en del på Therm-a-rest, som verkar bra. Men kanske lite dyra). Kanske luftmadrass är bättre?
 
Hög komfort + lågt pris

Köp en 6-kanalers "lättviktsluftmadrass" som inte är självuppblåsande.

För inomhusbruk och lättare friluftsliv är det ett grymt bra köp och den tar faktiskt mindre plats än alla andra varianter. Kostar typ 200, brukar finnas hos Intersport eller Stadium. Väger nåt halvkilo, vilket också är konkurrenskraftigt.

Nackdelen är att du får blåsa upp och tömma de sex kanalerna själv, men för resebruk är det inget större problem, särskilt inte om det handlar om fler nätter på samma ställe.

Fördelen är att inte ens de tjockaste Thermarest ger bättre komfort.
 
Ska bli!

Efter lite letande på forumet:

93.jpg



http://www.friluftsvaror.se/html/camping/camping.html#3and4

Långsiktig hållbarhet vet jag inte så mycket om, nån på forumet sade att han fick pyspunkor efter några år med ett liknande.
Men jag säger: ävafanken!

Vikten på detta liggunderlag är 900 g, men jag är ganska säker på att det som en kompis köpte på Stadium var lättare.

Vaude har ett också: lättare, lite dyrare men med tryggare kvalitet. Finns på Getout.se

För övrigt anser jag att Z-rest är det bästa, prisvärdaste och mångsidigaste liggunderlaget på marknaden (samt att Kartago bör förstöras)
[Ändrat av Nordesjo 2003-03-18 kl 17:51]
 
Håller på med Z-rest och Ridgerest. Kraftiga, varma, lätta och prisvärda, vad mer kunde man önska sig om en madras, nå kanske förlorar dem litet med komfort jämfört till självuppblåsbara, men det är inte heller ju så roligt att försöka plåsa en "självuppblåsbar" madras i -25-gradig kyla.
 
Re: Hög komfort + lågt pris

Nordesjo; sa:
Köp en 6-kanalers "lättviktsluftmadrass" som inte är självuppblåsande.

Har bott sex veckor på ett sådant i en folkabuss. Köpte min madrass på stadium och kvalitetskänslan var helt ok. Man sov skönt på det och jag hade inga problem med luftläckage. Den enda nackdelen är att ventilerna (av badbollstyp) är lite trassliga att använda när man ska tömma den på luft varje kväll.

Kan rekommenderas på det stora hela, menkanske inte till allt för frilufsigt frilufsliv.

/A
 
Mac Kinley

Intersports Mac Kinley madrasser liknar Thermarest, men är något tunnare och billigare. Men den som jag köpte är även lättare och ett par cm kortare, vilket är jättebra för mig som inte vill bära tungt. Thermarest är bättre men jag har varit ganska nöjd över min mycket billigare Mac Kinley som jag haft i 2-3 år nu.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Guldhönan Finns prisvärt 4-mannatält eller är det HB/FR som gäller? Bo och sova 13
Stövarn Helsport Sarek Superlight 2+ prisvärt? Bo och sova 8
Sisay Lätt och prisvärt tält för 3 personer? Bo och sova 32
Stadsmulle Tips på prisvärt 2.5-3p vandringstält fjäll+vandringsleder 3-säsongs? Bo och sova 2
arvidsson.anna Helsport Reinsfjell Superlight 2 eller Hilleberg Akto - har ni några tankar? Bo och sova 28
Guldhönan Prisvärt 4-mannatält till familjen? Bo och sova 1
Eli Sabeth Prisvärt tält för tre Bo och sova 4
RedBreather Prisvärt tält för 2 personer Bo och sova 5
4nders Prisvärt kompakt tält? Bo och sova 1
parker111 Prisvärt 2-mannatält efterlyses Bo och sova 21
filto338 Prisvärt tält Bo och sova 27
andersmossing Liggunderlag - JR Gear Traverse Core Bo och sova 6
ricke Ber om råd om liggunderlag i fjällen Bo och sova 11
vermi Hennessy Hammock med ett uppblåsbart liggunderlag? Bo och sova 7
jonathanSollen Tips för att minska ljud mellan liggunderlag och tält? Bo och sova 4
stefan.svard Liggunderlag Bo och sova 9
Masten Öka R-värde uppblåsbart liggunderlag Bo och sova 16
passar Lista på långa uppblåsbara liggunderlag Bo och sova 3
Alucardi Finns kortare liggunderlag? Bo och sova 6
måsen16 Liggunderlag sommar/vinter Bo och sova 8
Flahultarn Uppblåsbart liggunderlag som är TYST Bo och sova 8
Torzo Tips på liggunderlag över 2 meter Bo och sova 0
Hogang Laga uppblåsbara liggunderlag i skarven? Bo och sova 3
MaSt Sovsäck och liggunderlag för optimal komfort Bo och sova 5
mårtenm Nytt liggunderlag. Fått reklam från "treksea" Bo och sova 6
randomnilla Extra liggunderlag i cellplast under det uppblåsbara liggunderlaget Bo och sova 4
Zernox Skydd under luftmadrass Bo och sova 4
simonh amok fjøl ultralight liggunderlag Bo och sova 4
Öhrnell Drunknar i reklam om billiga liggunderlag. Törs man testa? Bo och sova 15
ludvig_svensk Liggunderlag under tältgolvet? Bo och sova 4
seasteel Liggunderlag för kraftigare människor? Bo och sova 25
miahansne Robens air impact liggunderlag läcker Bo och sova 2
Leonin Långa liggunderlag som inte är breda. Bo och sova 2
Gettan Cellplast liggunderlag ovanpå luftmadrass? Bo och sova 12
Silver Fang Tips på liggunderlag/luftmadrass Bo och sova 12
Moga Supertunn cellplast plus tjockare liggunderlag? Bo och sova 1
graylingman Pyspunka Exped liggunderlag Bo och sova 12
coffeegeek Liggunderlag och tältstorlek, hjälp Bo och sova 7
FlyerSword Schnozzelbag till Urbergs liggunderlag? Bo och sova 0
veni Vill tipsa er som har dubbla liggunderlag om en lättare variant Bo och sova 4
martinsa Den eviga frågan om liggunderlag Bo och sova 23
Orkanödlan Tankar angående Therm-a-Rest liggunderlag Bo och sova 28
randomnilla Sökes: Tips ang. tält, liggunderlag och sovsäck för relativ nybörjare Bo och sova 26
Sebbis Vilket liggunderlag är bra? [~budget] Bo och sova 28
Dania Liggunderlag, ej luft Bo och sova 14
Lunkan90 Liggunderlag tappar luft Bo och sova 9
JL83 Välja liggunderlag Bo och sova 4
gnilrub Delta Hiking liggunderlag Bo och sova 6
skarven Exped liggunderlag släpper i sömmarna Bo och sova 26
Vagabond78 Tips/Köpråd liggunderlag/sovsäck för flerårig 3-säsongs användning Bo och sova 2

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.