Bra Kilimanjaro guide!

Bra Kilimanjaro-guide!

Hej,

Skulle bara vilja slå ett slag för GOBA adventure i Moshi, Tanzania. Ägaren hete Felicious och är en bekant till mig. Felicious anordnar billiga turer upp på Kilimanjaro. Jag och mina två kompisar betalade 450 dollar var för en 5 dagars tur, dock så bar vi allt själva samt lagade vår egen mat.
Många företag lurar skjortan av turisterna med priser uppåt 15000:-. Jag fick intrycket att Felicious var en ärlig och stabil person som höll vad han lovade. Så om ni planerar en Kilimanjaro-bestigning, kolla gärna upp hans företag. Men gör er egen slutgiltiga bedömning, förhållandena kan ha ändrats, guiderna kan ha bytts ut osv osv. Vi hade i alla fall en underbar toppbestigning.

Kontoret finns på "Newcastle Hotel" i Moshi. Felicious e-mail är; gobaafrica@yahoo.com

Hälsa gärna från mig!

MVH
Daniel



[Ändrat av Dalle 2002-10-16 kl 22:47]
 
Fråga?

HEjsan

Jag tycker att det låter mycket dyrt med 450 dolares för att knata upp på berget. Finns det nån som vet hur billigt man kan komma undan? Jag har hört att man inte får gå själv, stämmer det? Skall åka till afrika i vår och passerar nog förbi Killi men vet inte om jag har så mycket pengar att spendera på 5 dagar.

Uffe
 
Det är inte dyrt.

Hmm, kan ju tala om för dig att billigare än så kommer du inte upp på Kilimanjaro. Den största delen av de 450 är parkavgift, varför man inte kan komma mycket lägre. Har som sagt själv varit där och kollade noggrannt upp olika arrangörers priser(!).


MVH
Danne
 
Kilimanjaro-guide

Instämmer. Det är ett bra pris. Gick Marangu route -00. Då samordnat av svahili språkig kollega med mycket god lokalkännedom. Guide företaget hette ZARA Tanzania adventures: Zara@Form-Net.com. Seriös. Kostnad för 5 d 575 USD/pers inkl mat och Guide, bärare samt trasfer till Moshi och 2 nätter där. X-tra aklimatiseringsdag som STARKT rekomenderas 110 USD ökar förutsättningarna att komma upp och framför allt att må bra, annars är det svårt att njuta! Vi var 4 pers i vår grupp. OBS Guide och bärare är dåligt betalda och kotym är dricks ca 20 dollar p/pers om jag minns rätt.
 
dyrt!

Ja visst är det dyrt att knata uppför kili. kom hem därifrån i går. Vi var två stycken och tog en extra dag för aklimatisering. Avgiften till nationalparken för oss två var sammanlagt 842 dollar. Den summan slipper man inte undan......sen hur man gör med bärare kockar mm och vilket företag man anlitar kan ju så klart variera.


Lycka till mot Uhuru peak 5895m
 
Dålig Kilimanjaro-guide!

Inget ont om tipsaren, men låt bli Felicious och GOBA i Moshi. Jag anlitade honom nu i december och det blev inte bättre än att Kilimanjaroturen blev uppskjuten en dag eftersom Felicious försökte använda en olicensierad guide, och sedan försvann min safari, tvåhundra dollar och även Felicious.

/Daniel
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.