bra iläggs platser östergötlands kust?

Hej nyinflyttad till östergötland, letar bra iläggplatser
för t,ex st anna. Provat att utgå ifrån arkösund, lite bökigt å dyrt med
parkering, speciellt om man vill vara borta ett tag.
Några förslag? Mvh Ulf
 
Arkösund, Sköldvik

I Arkösund kan du lägga i vid Sköldviks vandrarhem. Kör mot världens ände, vid vandrarhemmet har du en gratis parkering på höger sida om vägen.
 
Norra Finnö

Mons camping, gratis parkering. Eller Tyrislöt, 25kr/dygn vid kajakuthyrningen (osäker på kostnad vid campingen).
 
Nja, Mon tar betalt. Jag fick betala 30:-/dygn för ett par veckor sen. Men det är bekvämt. Annars kan du åka förbi Mon och upp till Vrångö och bryggan där. Där finns inga skyltar så där har jag stått ett par gånger.
Men bäst är nog campingen i Tyrislöt. Inte gratis, tror dom tar 30:- också, men du kan välja sida beroende på vind och annat. Antingen slipen i hamnen eller badviken på campingen. Nära till bilen vilket som, och lite kul att kunna ta en annan väg hem.
 
Klintemåla

I Klintemåla hamn har vi kört ner och lastat av kajakerna och packning och sedan kört upp bilen till gratis parkering på grusplan ca 500 meter före hamnen på höger sida där det varit gratis att parkera.

Inte helt säker på om jag är kvar i Östergötland eller om vi är söder därom men pratar du om att vara ute ett tag så är det ju överkomliga avstånd från Misterhults till St Anna skärgård. Rekommenderar ett besök med mat, bastu och övernattning hos Owe och Elisabet Wiström på Örö
http://www.wistroms.se/om.html

/Patrik, några år sedan vi var där men återvänder gärna
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.