Bouldra/klättra i Ghb-området

Skall ner till Göteborg under någon gång under första-andra veckan i augusti och längtar efter att få leka på de västkustska stenarna. Hört mycket om Hönö och vill dit och bouldra. Undrar om det är någon som är intresserad av att slå följa, Finns förare, tips på bra problem uppskattas. Hur man tar sig dit och så, kan man vara fotburen? Sportklättrar även gärna. Hör av er som är intresserade.
emma ekdahl
 
Till Bouldering på Hönö finns en guide har dock inte sett den på ett tag i handeln. Hör med de som jobbar på fjällsport om de säljer den eller om den har blivit inkluderad i den nya föraren över Göteborg.
Att inte ha bil är inget större hinder när det gäller bouldringen på Hönö. Man kan åka kollektivt och sen ta vägfärjan och sen ta en liten promenad.

Är det något mer specifikt ni undrar så hör av er!

-Åke
 
GHB är farligt

GHB är Gammahydroxybutyrat - en farlig substans som diverse personer, huvudsakligen ungdomar, hällt i sig för att "droga sig". GHB är direkt livsfarligt, speciellt i kombination med alkohol, och ska inte förväxlas med Gbg (Göteborg). Om jag inte tar fel så har många av dödsfallen till följd av GHB-missbruk inträffat i Göteborg. Se gärna t.ex. http://www.projectghb.org/ för mer information.
 
ordbögeri

Okidoki förstår det lilla roliga med min lilla felbokstavering... orsak: Tänkte Gothenburg och då brukar vi förkorta Ghb.... ja ja jag bjuder på det.MVH
Miss E
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.