Bindningar

Har just knäckt min snowboard och pajat min ena K2 Clicker-sko (alltså K2:s step-insystem) så jag är alltså ute efter en i stort sett ny utrustning. När jag varit runt och pratat med lite folk så har jag blivit avrådd från step-inbindningar då de påstås inte vara lika kvicka att föra över mina rörelser till brädan som traditionella bindningar. Kan någon vederlägga eller bekräfta detta? Är detta ett problem med alla step-insystem eller är det specifikt för K2? Jag vill gärna ha step-in, det är ju så bekvämt, men inte till vilket pris som helst.

Om jag ska byta till traditonella bindningar, vilka bindningar rekommenderar ni då?
 
Jag är inte proffs. Men jag har också hört samma påstående men jag har också hört att det inte alls är så. Utan step-in fungerar tillfredsställande. Sedan vet jag intenting om vilken modell som är bättre. Jag skulle ställa denna fråga på Freeride.nu istället. Där har du de kunniga inom detta området.
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.