biltema pedal SPD kompatibel?

Såg att biltema hade billiga pedaler. Har en cyclocross med spd pedaler men funderar på att
sätta på kompatibla pedaler på mina andra cycklar med och har inte lika höga krav på dem så den enkla frågan är om spd klossen funkar i biltema pedalerna
 
Tycker inte Biltemas SPD pedal ser exakt samma ut som mina Shimano pedaler så jag är lite tveksam, men det finns ju en rätt billig pedal som skulle funka Shimano PD-M520 pris 375:-
(biltemas 299.-)

/Janne
 
jo men vill ha med vanlig pedal på baksidan efterssom jag inte vill gå i cyckelskor jämt :) och då blir det dyrare
 
jo men vill ha med vanlig pedal på baksidan efterssom jag inte vill gå i cyckelskor jämt :) och då blir det dyrare


Nu tror jag du missar lite möjligheter - förse istället kanoterna också med spdpedaler och gå jämt i cykelskor!

Tog en snabbkoll på cyclecomponents.se men hittade tyvärr inget som kunde konkurrera med Biltema. Kanske inte så förvånande iofs...
 
Skaffade Biltemas dubbelsidiga pedal (Wellgo)

någon gång i våras till hundcykeln.

Fungerar både med Shimanos och Wellgos klossar och wellgos klossar fungerar också med Shimanos pedaler.

Thure
 
Nu tror jag du missar lite möjligheter - förse istället kanoterna också med spdpedaler och gå jämt i cykelskor!
kan va lite meckigt med stora och stela skor med dåligt grepp i tävlingskajak just när jag paddlar är jag till 99.9% barfota men jag vet att det faktiskt har provats att ha styrningen på en skena försedd med spdliknande fästen. kanske inget för marathon dock

tack för svaret jag får ta en sväng runt BT
 
funkade kanon tack blev ett par sådana till min city racer och et par chimano till min MTB
ångrar att jag inte köpte tvåsidiga till MTB:n men det går ju alltid att dätta dem på någon annan cykel kanske lådcyckeln :)
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...