• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Billigaste sättet att ta sig till Quito - Equador

Planerar att under maj månad göra några trevliga klättringar i Equador och tittar runt på billigaste flygbiljett. Reser man reguljärt från Stockholm - Quito går det på ca 10.000:- t/r, frågan är om det finns billigare alternativ genom att resa till annan ort i Sydamerika och ta ytterligare ett flyg, alt. avresa från annan ort i Europa.

Tacksam för vilket förslag som helst!
 
Quito

Hej

Jag var i qiuto för ca 2 år sedan och det är ett rätt trevligt ställe. Om du vill åka den säkra metoden så kostar det, an rekomendera dig att gå till indcenresor vid hötorget och boka en flygstol dit, dom är billigare.

Om du vill komma undan riktigt billigt, har mer tid och ta lite risker kan du flyga till madrid och på flygplattsen söka upp Iberia (dom har typ 99% av all flygningar) och köpa en sista minuten eller motsvarande. Iberia är ett tämligen kaotiskt flygbolag som har majoritet på flygningar europa-sydamerika och folk (jag inräknad) missar sina transfers hela tiden, det borde finnas gott om lediga stolar varge dag. Dock är det en risk att man kan bli sittande nån dag eller två på flygplattsen men jag har hört om folk som har gjort så och fått en biljett för skamligt lågt pris.

Lycka till

Fredrik
 
Iberia

Oj, svår fråga... Vet inte hur priserna ligger men jag tror inte är att dom skiljer sig så mkt. Troligen inte så pass mkt att det lönar sig att åka till London för att få en billigare biljett men om du ändå råkar vara där så kanske det är en hundring billigare eller två, men det är som sagt bara spekulationer...
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
kmsellin Hur tar man sig till Charmonix? Reskompis 3

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...