Billigare ylleunderkläder?

Undrar om någon känner till var man skulle kunna införskaffa tex t-shirts (korta och långa ärmar), kalsonger av merinoull/ull utan att det behöver kosta skjortan? Skulle gärna ha plagg från Icebreaker om det inte kostade så mycket. Att betala 550 kr för en t-shirt finns inte i min värld! Har hittat jägarunderställ av ull som inte varit så dyrt, men jag undrar också över mer "vanliga underkläder". Spelar inte så stor roll om kvaliteten vad gäller hållbarhet är lite sämre än tex Icebreaker - jag köper gärna nytt lite då och då om det inte kostar så mycket. Har annars funktionsunderplagg i polyester, men trivs bäst med ull.
 
Slitstyrka?

Jag har en tröja med blixtlås i halsen från Icebreaker som är skön att bära. Jag sätter ett frågetecken för slitstyrkan jag har fått en reva sannolikt sedan tröjan kommit åt något vasst utan att jag märkt hur.

Jag undrar om inte en Merino/syntetblandning håller bättre. Någon som har erfarnhet av Lundhags merinoullunderställ med syntetblandning?

Helst skulle jag villa ha en tröja med långa ärmar och med blixlåsventilation i halsen samt i en roligare färg en svart mörkgrön etc. Bilderna från skridsko och skidåkning tycker jag blir onödigt trista med mörka färger på övergroppen se t ex nedan där jag har Icebreakertröjan på överkroppen
http://www.sssk.se/medlem/databas/bild/bild-v.asp?ID=22299 Foto Henrik Hansson med Thures kamera
pic_22299.jpg


Thure
 
Ullunderställ

Ett postorderföretag som heter Sommarbacken
i Kolsva säljer underställ, strumpor och andra klädesplagg i ull bland annat av fabrikat Janus.

Sommarbacken
Kolsva i Västmanland
tel: 0221-516 79

Själv använder jag deras tunna strumpor året runt, 90% merinoull 10% lycra maskintvätt 40°, mycket slitstarka och jättesköna! 70.- för ankel och 75.- för knä.

Hälsningar Charlotta
 
Devold

Devold är hyffsat billiga i Norge. Modellen multisport finns i lite skojigare färger än svart, t.ex. snorgröna T-shirts och ljusblå tröjor. (vissa av färgerna är dock mer genomskinliga än andra). Håller bra. Lite små i storleken, tvekar du mellan två, ta den större.

P.S. Begriper inte varför alla underställ ska vara svarta. Blir skitvarmt i solen, ibland vill man inte bli stekt. D.S.

P.S. 2. Vet du inte att betala 550 och uppåt är det som utmärker en Extrem(e) äventyrare? bara att bita ihop och köpa! D.S.
[Ändrat av Vandrare 2006-10-20 kl 14:12]
 
Re: Ullunderställ

Frilufsa; sa:
Ett postorderföretag som heter Sommarbacken
i Kolsva säljer underställ, strumpor och andra klädesplagg i ull bland annat av fabrikat Janus.

Sommarbacken
Kolsva i Västmanland
tel: 0221-516 79

Själv använder jag deras tunna strumpor året runt, 90% merinoull 10% lycra maskintvätt 40°, mycket slitstarka och jättesköna! 70.- för ankel och 75.- för knä.

Hälsningar Charlotta

http://www.ullboden.se är adressen. Men så där jättebilligt är det inte...
 
Har någon använt dessa produkter?

Priset är ju lågt och bra men hur är det med funktion och hållbarhet jämfört med de dyrare alternativen?

Skulle vara en toppenjulklapp till min frysbenägna hustru.

Uffe


sajberjohan; sa:
Det finns billiga ullunderställ men de är dock i de mindre färgglada färgerna grönt och svart.

Ullfrotte Underställ 289:-
http://www.engelsons.se/jakt-fritid...parent01=227&parent02=317&parent03=&sida_nr=1

Eskimo Underställ 289:-/del
http://www.idefixteko.se/open_produkter/default.asp?plats=1365
 
Ullfrotte underställ är nog det som jag själv har. Om det är samma så kan jag säga att för priset och de fåtal gånger jag hunnit använda det så är jag ganska nöjd. Det som jag inte är helt glad för är att blixtlåset vid halskragen kommer direkt mot huden vilket inte känns helt lyckat. Hur långlivat det blir är också osäkert, har kanske bara använt det max 10 ggr och det ger lite intryck av att vara en del slitet (?). Tack för övrigt för alla svar och tips! När det gäller Icebreaker så har jag nog också hört någonstans ifrån att slitbarheten kanske inte är optimal? Men någon sorts kvalitet måste det väl ändå vara med det priset? Eller är det bara namnet på produkten som prissätter produkterna?
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
tbergman Fri klädimport - 10% billigare Kläder 15
Billigare kängor utomlands? Kläder 2
Billigare vindtäta fleecetröjor? Kläder 4
Billigare North Face Jackor? Kläder 2
sverigeturist ylleunderkläder Kläder 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.