Billiga ryggsäckar?

Hej! Är rättså ny på denna sidan så hoppas jag postar denna tråd rätt..

Jag ska iväg o fjällvandra(3mil) i höst och behöver mig en ryggsäck på minst 60liter. Eftersom jag antagligen inte kommer fjällvandra i någon större utsträckning efter det så är jag ute efter en lite billigare ryggsäck, helst mindre än 500kr. Jag har redan en 45l everest som jag använder i övriga fall, men den blir för liten för denna vandring. Jag har kollat lite på clas ohlson och jula, men undrar vilken av dessa budgetsäckar jag ska välja?

Hoppas någon kan hjälpa mig :)
 
Du skriver 3 mil, men hur länge? Handlar det om en eller ett par nätter så borde du klara dig med ryggan som du har. 60+ för en så kort tur känns väldigt mycket, men det beror såklart på vad du tar med dig.
 
Jag har bestämt för att köpa en ryggsäck på minst 60 liter, visst min 45liters kanske räcker till denna tur men har märkt att jag behöver en större vid andra tillfällen också. Så vilken av dessa lite billigare kan ni rekommendera? :)
 
Hej! Är rättså ny på denna sidan så hoppas jag postar denna tråd rätt..

Jag ska iväg o fjällvandra(3mil) i höst och behöver mig en ryggsäck på minst 60liter. Eftersom jag antagligen inte kommer fjällvandra i någon större utsträckning efter det så är jag ute efter en lite billigare ryggsäck, helst mindre än 500kr. Jag har redan en 45l everest som jag använder i övriga fall, men den blir för liten för denna vandring. Jag har kollat lite på clas ohlson och jula, men undrar vilken av dessa budgetsäckar jag ska välja?

Hoppas någon kan hjälpa mig :)

Jag skulle satsa på blocket, begagnad ramsäck typ fjällräven eller haglöfs. För 500 bör du hitta en fullt fungerande beg. Jula och Clas är slöseri med pengar tycker jag...

...450 kr för militärens LK70 (70 liter+), nya...utmärkt säck. Vandrar du med titangrejor och dunsäckar för 5000 tycker du nog att den är för tung. Ska man bara ha en säck för 3-dagar vandring ibland och någon helg så duger den alldeles utmärkt tycker jag. Prisbilden övertygar..

//J

http://www.surplus.se/component/pag...acturer_id,0/option,com_virtuemart/Itemid,26/
 
Absolut

Jag skulle satsa på blocket, begagnad ramsäck typ fjällräven eller haglöfs. För 500 bör du hitta en fullt fungerande beg. Jula och Clas är slöseri med pengar tycker jag...

...450 kr för militärens LK70 (70 liter+), nya...utmärkt säck. Vandrar du med titangrejor och dunsäckar för 5000 tycker du nog att den är för tung. Ska man bara ha en säck för 3-dagar vandring ibland och någon helg så duger den alldeles utmärkt tycker jag. Prisbilden övertygar..

//J

http://www.surplus.se/component/pag...acturer_id,0/option,com_virtuemart/Itemid,26/

Kan bara hålla med. Bärkomforten är nog inte så bra om man skall bära tungt och långt, men jag skulle hellre lita på en LK70 än billiga nya säckar. Den går inte sönder av att man råkar titta på den.
 
Har du testat eller tror du?
Generellt så brukar Clas Ohlsons friluftsprylar få betyget "mycket för pengarna" här på forumet.

http://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=62172&highlight=asaklitt

Roligt att höra. Har aldrig mött någon som varit nöjd med deras ryggsäckar. Kompisen köpte en billig 30-40 literssäck, bärremmen lossnade första veckan...dragkedjan i locket rök också den snabbt.

Bättre att lägga femhundringen på en begagnad fjr eller hglfs, eller LK...

Min åsikt, din kanske är annorlunda...

//J
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.