Billig stekhäll!

chinerunner; sa:
http://www.rusta.se/product.asp?p=62351070

62351070_m.jpg


Vet inget om kvaliten, men hur dåligt kan 6,5 kilo gjutjärn vara?

Billig livskvalitet för barnfamilj med snäv budget.

Lev väl!
/Patrik

Som den ser ut pâ bilden sâ verkar den vara helt ok. Visst är den tung att bära runt pâ men visst kommer den att fungera.
Under min förra paddeltur sâ använde jag toppen frân en vattentank som wokpanna och det fungera perfekt. Antagligen billigare än stekhällen frân rusta.

mali_2005_15.jpg


/Stellan
 
*skrattar*
Jag har själv en stekhäll som en reparatör på en grusgrop har konstruerat åt mig.
Men din vattentankswok borde du skriva ett reportage om, med bilder.
Den ser ju helt enormt bra ut, just att den har rätt höjd för multifuelbrännaren.

/Patrik
 
chinerunner; sa:
*skrattar*
Jag har själv en stekhäll som en reparatör på en grusgrop har konstruerat åt mig.
Men din vattentankswok borde du skriva ett reportage om, med bilder.
Den ser ju helt enormt bra ut, just att den har rätt höjd för multifuelbrännaren.

/Patrik

Den var perfekt för matlagning. Har stekt mycket fisk pâ den och även lagat annan mat. Helt perfekt... Efter paddelturen blev det lite diskution om vem som skulle ha den för den var köpt med gemensamma pengar (drygt 12 kr i Mali) och vi var tre som ville ha den. Jag fick inte den sâ nu är den i Paris...
Den saknar ben sâ det är bara att sätta den direkt pâ multifuelbrännaren. Den stâr faktiskt ganska stabilt och handtagen blir inte varma. Om den används över öppen eld sâ blir det lite svârare att flytta runt den.
Har faktiskt övervägt att köpa en ny för den var perfekt...

/Stellan
 
chinerunner; sa:
Jag har själv en stekhäll som en reparatör på en grusgrop har konstruerat åt mig.
Men din vattentankswok borde du skriva ett reportage om, med bilder.
Min morsa använder luckan (glas) från en gammal tvättmaskin som salladsskål. OT men ändå inte. Fram för fler ekonomiska udda lösningar!
 
Förutom att den är något mindre än Muurikkan så skiljer sig handtagen. Muurikkan har handtag med hål, så man kan använda pinnar för att bära den då den är het. Kolla bara att muttrarna där benen skruvas fast är ordentligt svetsade.
Men annars så kan det väl inte skilja så mycket på två gjutjärnsbitar.

/Ulf
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.