Billig reflexjacka, CO

Jag har bett frugan att köpa hem en från jobbet (CO) idag så jag kan skriva en liten recension i kväll eller i morgon. För dom pengarna kan man chansa :)

//PW
 
Köpte en CO-jacka nyss - ej testat på cykeln ännu;
Stor ficka på ryggen, liten ficka på bröstet vilken ej syns på bild, båda med dragkedja.
Nätventilation i armhålorna.
Elastiska kantband nertill och i ärmslut.
Vindklaff bakom långa dragkedjan.
Inte alls så plastigt tyg som jag befarade, 'går' att blåsa genom med munnen så det borde ventilera hyfsat.
Reflexband midja, bröst/rygg och dubbla på ärmarna. Reflexpasspoal ut efter ärmarnas ovansida.
Reflexbanden på ärmarna hade gärna fått sitta längre ut så det syns bättre när man ger svängtecken.
Storlek L passar mig, 178cm/85kg med aparmar - hade kunnat vara liite tightare i kroppen men ärmarna är bra i längd.
 
Prisvärd som pendlarjacka. Men blir nog blöt av svett/regn på långturer. Hade tidigare en väst där reflexmaterialet trillade av efter några tvättar.
 
Håller med Kvarnträsk i det han skriver. Mest positivt var nog tyget, trodde också att det skulle vara mer plastigt.
Jag har medium, jag är 185 cm, 80 kg. Om jag skulle cykla är den nog för liten men jag ska använda den som löparjacka.

Jag har inte hunnit testa än men nästa löppass blir med jackan. Återstår att se hur svettigt det blir.

//PW
 
Nu är jackan testad, lite sent kanske men jag har varit sjuk.
Ett pass på 8 km i lite snålblåst och lätt regn efter ett tag. Varmt i luften, ca 12-13 grader. Funktionst-shirt under.

Jackan uppleves som vindtät, som utlovat. Det lätta regn som kom märkte jag inget av, alltså håller den ute lite vatten. Jag blev naturligtvis svettig om ryggen, trots allt sprang jag ju. Jag upplever jackan som tätare än mitt gamla R90-ställ men det säger kanske inte så mycket.
Om det inte hade varit för testet hade jag nog inte valt att ha lång ärm i det vädret så lite missvisande är det.

Färgen syns bra, tyget är inte plastigt utan känns helt OK. Dragkedjan fram är inte i "premiumklass" men funkar. Saknar tumhål. Storleksmässigt är den OK för mig, medium, jag är 180 cm, 80 kg. Lite kort i ärmen hade den varit om jag skulle sitta på en cykel.

För 200 spänn är det bra köp.

//PW
 
Jag har hunnit använda den ett flertal MTB-pass i både dagsljus och i mörker och är positivt överraskad.
Har använt den mellan +4 och +16 med en Craft syntetunderställströja under utan att bli kall eller svettas ihjäl - den ventilerar bättre än mina andra vindjackor. Inget fladder att prata om, går ned över rumpan, bra passform - hade möjligtvis kunnat vara lite snävare i kroppen.
Tydligen väl synlig i mörkret då jag tycker bilisterna visar lite mer hänsyn - kan de missta en för polis månne?

Väl investerade 200:-
 
Har tagit upp ett par tumhål i min, armarna var väldigt långa.
Nu har jag gult ända ut till knogarna, skönt när det regnar.
Vinden känns genom jackan, men den är härlig i dimma!
Ska köpa en till maken i julklapp.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.