Bilder Isbjörn Jan Mayen

Det råkar inte finnas någon med en Isbjörn Jan Mayen sovsäck här?
http://www.isbjorn.no/janmayen.html

Har mailat Isbjörn om bilder men de har inga. Det jag är på jakt efter är en "översiktsbild" av säcken men även på några detaljer (tex blixtlåset).

MVH
Patrik
 
Hej!

Här kommer några bilder på min som dock är tio år gammal, men det verkar inte hänt så mycket :) JAg har modellen som har 70 cm blixtlås.

Säg till om du vill ha fler bilder!
 

Bilagor

  • helsovsack.jpg
    helsovsack.jpg
    128.4 KB · Visningar: 554
  • dragkedja.jpg
    dragkedja.jpg
    148.2 KB · Visningar: 561
Oj, det ar en tung säck! 3 kg, den är nog avsedd för skoterresor. Vi använde såna fast Ajugilak när jag gjorde skoterburna forsknigsresor på Svalbard. Syntet-tjockisar funkar perfekt i mycket kall och fuktig miljö, som Svalbard o Jan Mayen, men är otroligt klumpig i ryggsäcken. Vad har den för packvolym?
 
Den är relativt tung som ett as och tar rätt stor plats, men jag får ner den i en Jack Wolfskins kompressionspåse, storlek XL (osäker på volym, skullle tippa på en 30 liter okomprimerad, men ändå fullt hanterbar). Dock är det där med att frysa ett okänt begrepp i den :)
 
Hmmm, lite svårmätt det där, men innermått som jag försökt mäta hamnar på en 75-80 cm från "vägg till vägg" fast detta ska nog tas med en näve salt :)
 
Nävar med salt är inte att underskatta :)

Får man säcken med en kass packpåse? Tycker alla verkar ha bytt som jag läst som har säcken...

/P
 
Jupp, den som jag fick med kan man knappast kalla packpåse :) Då var den gigantiskt i alla fall, men med en modell större kompressionspåse så blir den mer hanterbar, men som sagt, jag har inte frusit i den trots vintertältning i låga temperaturer.
 
Ok. Ja vad jag förstått så verkar det vara en säck vars temperaturangivelser faktiskt stämmer.

Får se om det blir en Isbjörn....enda nackdelen (eventuellt) är storleken....vilket kanske inte är ett problem...

Jag menar, ifall man bara har en ryggsäck på ryggen också rymmer man bara sovsäcken och inget annat så är det ju inte så roligt :)
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.