Bilder från Stenshuvuds tältplats?

Jag har lite funderingar på att ta mig till Stenshuvud nationalpark, men jag har aldrig tältat där. Jag förstår att det bara är på en specifikt avgränsad yta man får tälta. Är det nån som har några bilder på hur det ser ut där? Vissa platser, som ena tältplatsen på Stora Mosse är ju en ganska tråkig del av en hage mitt i granskog, medans det i Tiveden ligger jättefint vid sjöar.
Hur är det för övrigt med besökare så här vid sportlovet? Kommer det vara tjockt med folk eller kommer man få ha det lite ensligt?
 

Tältning
I nationalparken finns en tältplats i norra delen av nationalparken, vid den norra entrén. Tältplatsen är en glänta i skogen nära havet och den är markerad med en skylt, så att du vet att du kommit rätt. Du får sätta upp ditt tält tidigast kl 16 och det ska vara nerplockat senast kl 10 dagen efter.

I övriga delar av nationalparken är det förbjudet att tälta.
 
Tack för svaren, och jag åkte ner lite spontant igår och övernattade där. Platsen får en svag 2 av 10 poäng, och då enbart utifrån att det var platt och ett fint träd på platsen 😄
Jag tror de som anlagt den mest haft bilcampare som annars skulle vara på campingplats i åtanke. Vildmarkskänslan är obefintlig. Den ligger ett stenkast från parkeringen, precis jämte den stora leden från parkeringen in till parken, vilket gör att det är direkt insyn till tältplatsen för alla som ska besöka parken. Vidare har man valt att lägga den precis jämte Kiviks musteri, så istället för naturljud, vilket man har i stort sett överallt annars i parken, så får man ligga och lyssna på en industrifläkt som går dygnet runt. Väldigt antiklimax på en för övrigt fin nationalpark.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.