Bestiga Denali.

Hej! Undrar lite vad som krävs för att bestiga Denali. Vet att det ska vara ett kallt ställe :) Några expeditioner som ska dit? Länkar till genomförda expeditioner? Så att man kan läsa på lite. MVH Johan
 
det finns 6 guide føretag som har lov att guida på denali som feks mountain link. man kan sjælv resa dit før att bestiga berget utan guide. om rangers kommer på att du ær med i en guidad grupp utan tilstånd før detta så blir det dryga bøter.

før att resa i till kahiltna glacier(det ær dær man landar med flyget) så kræver flygbolagen att man har tilstånd som du får av rangers. detta måste du søka om i god tid samt gå på ett info møte førre du reser in till fjællet. kommer inte ihåg sidans namn men søk på "denali" på google och du hittar "NPS" dær gjenom hittar du sidan om denali.

vad krævs rent fysiskt? du bør vara stark, seg och tåla kyla. du bør ha starkt psyke då du kan råka ut før white out i flera dagar i strek.

se till att ha utrustningen i ordning och ett stabilt tælt. rekomenderas att ta skidor(sækrare æn snøskor mht bæryta øver spricker) och utfærden går mycket snabbare.

robert
 
hallå mikael.
var det deg som Benedicte och Wilfred møtte på high camp.
du gick med en kamrat som jag inte minns namnet på.

robert på geilo
 
Hej Robert!

Jo det är helt riktigt! Vi möttes i camp 3 sen följdes vi åt nästan hela tiden till high campen. Om du träffar dem hälsa från mig o Joachim som min reskamrat heter!

Micke
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.