beställa från Tyskland

Jag har läst en del om http://www.globetrotter.de och varit in och titat på deras hemsida. Verkar som de har många nöjda kunder. Jag tänkte höra här om någon har erfarenhet av detta. Undrar framför allt om det är dyr frakt från Tyskland. Jämför med Sverige, eller refferera till vad ni köpt och vad frakt för det blev.

Ha det bra
 
Ca 40 kr för frakt av ett par kängor (lite mer än 1 kg?). Men maila dem gärna, de har t o m någon som kan läsa svenska och som kommunicerar på SKANDINAVISKA. Om man INTE betalar med kort så kan bank överföring kosta upp till 100 kr extra.
 
Frakten kostar 10 DM (ca. 45 kr) och man måste beställa för minst 100 DM. Fullständiga villkor borde finnas på Globetrotters hemsida. Om man inte vill lämna ut sitt kontokortnummer på internet kan man få betala mot faktura. Sådan utlandsbetalning kostar 80 kr på Nordbanken...
Priserna på Globetrotter är av olika skäl generellt lägre än i Sverige. Jag och min flickvän beställde kängor och liggunderlag (vägde ungefär 5 kg tillsammans). Varorna levererades till Umeå på mindre än en vecka (kommer inte ihåg exakt).
Mitt intryck är att företaget har bra service med personal som kan göra sig förstådda på både svenska och engelska. Jag har även varit i kontakt med dem angående reklamationer och inte stött på några problem.
 
Nöjd!

Beställde en jacka från "globetrotter" ifjol.Levererades hem till dörren efter ca 4-5 dagar.Fraktkostnaden var 10DM.Förtjänsten på den jackan var ca:20-25% jämfört med svenska " analoga" butiker.Jättenöjd!
 
Sjysst!

Har beställt flera gånger från globetrotter. De har bra service och rätt grejer har alltid dykt upp inom utsatt tid. Frakten blir kanske dyr om du beställer få saker, jag har alltid försökt få med kompisar så att fraktfrigränsen (500 DM) nås.
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.