Besättning?

Hejsan!!
Jag är kanske ute i helt fel tid men men.
En tanke slog mig här om dagen och jag skulle vilja ta del av en långseglats och det borde finns fartyg som letar besättningsmän framåt sommaren, och jag tänker inte på viking line.

Jag har mycket erfarenhet trots min ringa ålder ca:700 sjödygn dokumenterat och intygat.

Så min fråga är vart ska man vända sig för att få hänga med på en äventyrlig seglats.??

MVH
Mangan
 
Segling:

Hej!
Jag är precis som du också seglingsintresserad. Ja, jag har också undrat samma frågor som du gör. Hur tänker du navigera?


Mvh, Jonas
 
Crewseekers

Hejsan matroser!

Pröva http://www.crewseekers.co.uk
Min bror har fått många trevliga seglatser via Cresseekers som är gamla och välrenommerade.

I Karibien träffade jag flera personer som var avlönade och som seglade på en stor 64-fots Swan (ombyggd 60-fotare faktiskt) som alla fått jobbet via Crewseekers.
 
Hejsan!

Tack för svar och länktipset. Jag har läst igenom hela länksidan.
Nu så råkar det också vara på det här VISet att jag också har en "ombyggd" båt. Men det är inte alls någon ombyggd 60-fotare. Nej då! Och det är inte heller någon stor 64-fots Swan som ni byggde om er 60-fotare till. Det är endast en liten ombyggd och moddad Zodiac gummibåt med en topptrimmad Yamaha utombordare till.
En vän till mig, Anders Pettersson, marknadsför Yamaha utombordsmotorer här i de Skandinaviska länderna. Och en annan vän till mig, Peter Ferm, har en Zodiac gummibåt, om han nu inte har sålt den.
I det senaste nummret av serietidningen Agent X9, #9-2004, så förekommer det en gummibåt med en Yamaha Utombordare i serien Kodnamn XIII, del I.

I sommar så har jag fortsatt mina studier i avancerad navigering, så nu börjar jag äntligen att lära mig hur alla navigeringsprylar hänger ihop och kommunicerar med varandra samt hur allt fungerar....


Med Vänliga Hälsningar,
Jonas Hollén
 
Inte min båt

Hej Jonas!

Jag vill bara förtydliga att det inte var min båt (64-fot Swan) utan tillhörandes en engelsman som skaffat sin besättning via Crewseekers. Efter att jag nyligen sålde min Atlantroddsbåt http://www.uppsala.com äger jag nu ingen båt alls. Men visst kliar det..... =)
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.