Begagnad Segebaden i trä

Hej,

Hoppas jag postar detta i rätt forum, var i valet o kvalet mellan Utrustning o Turskidåkning.

Nå till saken, jag lyckades idag hitta en äldre Segebaden pulka i trä, utan skaklar. Ser ut att vara i fint skick förutom att träet är lite gammalt och obehandlat de senaste åren.
Köper jag den imorgon får jag den 300 kr, vilket är ett kap, anser jag. Knappt ett hål i kapellet heller.

Då jag redan har en glasfiber pulka från Segebaden, ska jag verkligen köpa en till?

Ni som haft dessa, vad är fördelar och nackdelar med träpulkan?
Kan inte påstå att jag använt vår gamla desto mer, men det kanske blir mer och mer användbart, har jag två kan jag låta en stå i stugan o en hemma.

Det saknas skaklar, jag läste att många sätter dit Fjällpulkans skaklar. Jag funderar, för att komma billigt undan, att bara göra nåt dragsystem själv, och använda rep istället skaklar. Förstår problemet i nedförsbackar, har dock få såna i mina marker i Tornedalens skogar.

Ge mig lite input är ni snälla!
 
Vilka användningsområden?

Jag har erfarenhet av barnpulka i trä och glasfiber med mansskaklar och hundskaklar samt militärpulkan i trä med 1-3 barn och mansskaklar. Glasfiber underhållsfri kallare och bullrigare.

Hur stor pulka är det och till vad skall du använda den?

Thure
 
Jag har erfarenhet av barnpulka i trä och glasfiber med mansskaklar och hundskaklar samt militärpulkan i trä med 1-3 barn och mansskaklar. Glasfiber underhållsfri kallare och bullrigare.

Hur stor pulka är det och till vad skall du använda den?

Thure

Jag tror att det är den "vanliga" standard modellen från Segebaden. Den ser likadan ut som vår, fast i trä då.

Har ju inga barn än, så kommer väl att dra lite packning i den, kanske ved o liknande. Kanske jag sparar mina 300 kr o köper nåt roligare, nu när jag tänkt efter ett tag...

Men lite nostalgiskt är det över en träpulka istället för konstmaterial... :)
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.