BEDÖM MIN BILD

Tjenis allihopa!

Bifogar en bild som ni får bedöma.

Ludde,

[imghttp://www.utsidan.se/motesplats/album/visabild.htm?ID=2582[/img]
 
Kritik

Känns som om bilden tippar över åt höger. Borde haft en rak horisont. Både träden och sjön lutar åt höger vilket gör hela bilden lite konstig. Visst kan det vara mottiverat med sne horisont men i detta fallet är det bara fel. Borde kanske använda stativ, eller har du gjort det?
Jag tror bilden hade blivit intresantare om du hade valt att ta en bild enbart på grenen som hänger ner och speglingen i vattnet. det blir lite mycket på en gång just nu tycker jag. Trädet som sticker in precis i högra kanten stör också, borde inte vara med.
Hopas att du inte blir sur för min kritik utan att du ser den som en sporre och kör vidare. Jag ser även fram emot kritik på mina bilder, det är väldigt utvecklande att höra vad andra tycker om ens bilder.

Väl mött!
/Johannes
 
beskärningen

Fin plats du hittat. Bilden inte så intressant, jag saknar tanke bakom beskärningen. Antingen beskuren hårdare som föregående talare påpekat, eller vidga vyn lite vid fotograferingen. Trädet är avhugget i överkant och även till höger vid roten. Jag tycker det förstör harmonin. I mina ögon blir bilden ett mellanting mellan intressant detalj eller en vacker miljöbild.
 
Flyttat inlägg

flyttade detta inlägg till fotomotivforumet.

Jag skulle nog velat haft en bättre beskärning av bilden. Kanske bara spegling och gren. Kanske bara spegling. Just nu känns det som om det finns många delar som förvirrar (ex är det ett par grässtrån till höger i bild).

/david
[Ändrat av Elmfeldt 2001-06-02 kl 19:01]
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.