Bask Berg 100, någon som har erfarenhet av den?

Hej alla, är ny här på forumet och är på G att köpa en ny ryggsäck. Jag ska till våren på en 5 veckor lång "backpacking" / rundresa och sedan om ett år senare kanske knalla upp till basecamp everest eller dylikt. Så jag är ute efter en ryggsäck som både passar turistande och vandring i berg. m.m Jag har hittat denna:

Bask Berg 100: http://www.bask.info/catalog/rucksacks/expedition/67082/

Någon här som har provat den eller har länk till en recension om den? Den kostar 99 pund (+frakt) från England så jag tycker det är ett bra pris samt att Bask verkar vara ett bra märke.

tack på förhand.
 
Jag har en Bask Shivling 90 som jag använt 2 fjällvandringar. Allmänna kvalitetsintrycket av den är helt OK, kanske att en dragkedja i "sovsäcksutrymmet" längst ner känns lite klent. Sömmar, fästen osv känns helt OK. Den känns inte "budget" om jag utrycker det så. Av döma från en del fjällrävar här på forumet verkar de flesta nöjda med sina ryggsäckar från Bask. Om man tar med priset i den allmänna bedömningen blir mitt betyg högt, den är prisvärd. Mina personliga krav drar ner betyget på min säck något (dåligt med småfickor/sidofickor, kräver att man är lite utav en lättpackare för att bärkomforten skall vara OK).

Hur just den säck du hittat passar dig och dina behov kan jag inte säga något om.

Lycka till
Peter P.
 
Tack för kommentaren, jag ska nog ta o beställa Berg 100, fast jag får vänta tills månadsskiftet :) Jag har svårt o hitta något annat märke för det priset om man inte måsta upp i 2500-3000 kronors klassen?
 
Beställde 1st Bask Berg 100 från Akzo, personen jag emailade sa en leveranstid på 2veckor, men det var väl runt en 3 veckor sen nu, så förhoppningsvis har jag den strax.
 
Har fortfarande inte fått min ryggsäck från Akzo. Vet inte om jag ska börja kika efter något annat ryggsäcksmärke. Börjar bli lite stressigt. Någon som har förslag på en prisvärd stor ryggsäck i
90l> klassen? Jag läste om märket Ferrino och det verkar vara prisvärt.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.